تأکید مقامات حشدالشعبی بر اهمیت حضور آحاد مردم در انتخابات عراق
کد خبر: 4002633
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

تأکید مقامات حشدالشعبی بر اهمیت حضور آحاد مردم در انتخابات عراق

مقامات الحشد الشعبی تاکید کردند که ملت عراق با پاسخ به ندای آیت‌الله سیستانی در دعوت از مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای رویدادی تاریخی را رقم خواهند زد.

به گزارش ایکنا، این روزها تنور مبارزات انتخاباتی میان گروه‌های سیاسی عراق برای رقابت در انتخابات پارلمانی 18 مهر ماه داغ است.

بیانیه آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی عراق در دعوت از واجدین شرایط شرکت در انتخابات برای حضور در این رویداد بزرگ ملی این کشور، مردم عراق را راغب‌تر کرده است.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، عصر امروز سه شنبه در نشست انتخاباتی این ائتلاف گفت: پیروزی بزرگ بر داعش در نتیجه فتوای مرجعیت عالیقدر دینی، آیت الله سیستانی، حاصل شده است.

رئیس سازمان بدر عراق، افزود: فقط چند روز تا انتخابات زمان باقی مانده است و در اینجا از مردم می‌خواهیم همان طور که به سمت میدان‌های نبرد با گروهک تروریستی داعش شتافتند، به سمت صندوق‌های رای بشتابند.

العامری گفت: ما بسیار امیدواریم که ندای مرجعیت برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای به منظور مشارکت در انتخابات پاسخ داده خواهد شد.

قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق نیز گفت: انتخابات امسال تقابل و رقابت میان جبهه وحدت و حاکمیت عراق و جبهه بقای آمریکاست.

شیخ الخزعلی تاکید کرد: قدرت عراق و نخستین سلاح آن، مرجعیت دینی است.

وی افزود: اول اسرائیل، دوم آمریکا و سوم انگلیس خواهان انحلال حشدالعشبی هستند.

ندی شاکر جودت، عضو پارلمان عراق هم امروز از مردم کشورش خواست مشابه راهپیمایی گسترده به سمت کربلا برای زیارت امام حسین(ع) برای انتخاب نامزدهای شایسته پارلمان آتی به سمت صندوق های رای بشتابند.

انتهای پیام
captcha