الازهر و مفتی اعظم مصر حمله به مسجد شیعیان افغانستان را محکوم کردند
کد خبر: 4003232
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

الازهر و مفتی اعظم مصر حمله به مسجد شیعیان افغانستان را محکوم کردند

نهاد الازهر و مفتی اعظم مصر ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی علیه مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان تأکید کردند عاملان حمله به غیرنظامیان و اماکن عبادی به هیچ دین و آئینی تعلق نداشته و از همه هنجارهای انسانی تهی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، نهاد الازهر انفجار تروریستی علیه مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان در حین اقامه نماز جمعه در آنجا را که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد.

الازهر با رد همه اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی که مکان‌های عبادت را مورد هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد که این منحرفان از ارزش‌های دین منحرف شده و از همه هنجارهای انسانی تهی هستند و سعی کرده‌اند عمداً تصویر دین را مخدوش کنند.

الازهر همچنین برای ضرورت متحد کردن تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و ​​سلب فرصت از مروجان خشونت و نفرت تأکید کرد.

در پایان این بیانیه الازهر ضمن ابراز همدردی عمیق با مردم افغانستان و خانواده‌های قربانیان از خداوند متعال برای قربانیان، رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

شوقی علام، مفتی مصر و رئیس دبیرخانه دارالافتاهای جهان هم انفجار تروریستی دیروز در افغانستان را محکوم کرد.

در بیانیه مفتی اعظم مصر آمده است: دین اسلام تمام اشکال حمله به غیرنظامیان و مردم بی‌گناه را رد می‌کند؛ زیرا دین حنیف اسلام همه اشکال  حمله به نفس انسانی با کشتار، ربودن، ارعاب، سرقت، بمب‌گذاری و هرگونه اذیت و آزاری را محکوم می‌کند و آن را از فجیع‌ترین جنایاتی می‌شمرد که مستلزم شدیدترین مجازات‌ها در دنیا و آخرت است.

مفتی اعظم مصر گفت: حمله گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا به خانه‌های خدا نشانه اهریمنی بودن تروریسم و عدم تعلق آن به هیچ دین و اندیشه‌ای است.

 مفتی مصر از جامعه بین الملل و همه کشورهای دنیا و طرف‌های بین المللی تاثیرگذار خواست اقدامات لازم برای مقابله با تروریسم و توقف موج افراط‌گرایی را به کار بندند و تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم را یکپارچه کرده و ریشه‌های آن را از بین ببرند.

در این بیانیه آمده است: حمله گروه‌های تروریستی به بی‌گناهان، نشانه اندیشه تاریک این گروه‌های منحرفی است که چیزی از اصولی که ادیان بر آن مبتنی است، نمی‌دانند.

حمله انتحاری دیروز جمعه به مسجد شیعیان در ایالت قندوز افغانستان دست‌کم 60 کشته و بیش از دویست زخمی برجای گذاشت.

انتهای پیام
captcha