تبدیل اوقات فراغت سالمندان به اوقات بهره‌مندی
کد خبر: 4003285
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
امرودی خبر داد:

تبدیل اوقات فراغت سالمندان به اوقات بهره‌مندی

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تبدیل اوقات فراغت سالمندان به اوقات بهره‌مندی را یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان عنوان کرد.

تبدیل اوقات فراغت به اوقات بهره‌مندی؛ مهمترین رویکرد سازمان فرهنگی، هنریحجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه تبدیل اوقات فراغت سالمندان به اوقات بهره‌مندی، یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان است، گفت: همه تلاشمان بر این بوده است که به جای پر کردن اوقات فراغت سالمندان، زمان پرباری برایشان رقم بزنیم. هم با سینما، تئاتر و کلاس‌های آموزشی که می‌توانند به علایقشان بپردازند و هم با برگزاری گروه‌های اجرایی و هنری به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر تهران تلاش می‌کنیم تا نقشی بیش از خدمات و در سطح سلامت جسم و روان قشر سالمند ایفا کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران اظهار کرد: همیشه در سازمان خود را موظف دانسته‌ایم تا در سه قالب به قشر سالمند خدمات ارائه کنیم. دسته اول خدمات فرهنگی، هنری به جامعه در رابطه با سالمندان است که بیشتر در قالب آموزش‌های مختلف، نحوه احترام و حرمت به ایشان ارائه می‌شود. دسته دوم در قالب خدمات سلامت روانی، جسمی، اجتماعی، روحی و روانی به خود سالمندان است. همچنین، در دسته سوم خدمات، تلاش کرده‌ایم تا برنامه بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی سالمندان در قالب کانون‌ها و گروه‌های هنری و سرودها از سوی مناطق مختلف را اجرایی کنیم.

امرودی افزود: برای انسجام بیشتر برنامه‌های حوزه سالمندان تصمیم گرفتیم فرهنگسرای امید را مسئول این حوزه قرار دهیم که به همین منظور از ابتدای هر برنامه در حوزه سالمندان اعم از ضرورت‌سنجی، برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و حتی نتیجه‌گیری و جمع‌بندی همه برنامه‌های حوزه سالمندان بر عهده فرهنگسرای امید قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل شورای اندیشه‌ورز سالمندان و فرهیختگان در سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تصریح کرد: در حقیقت این شورا متشکل از شخصیت‌های برجسته کشور است که مسئولیت‌های مهمی در سال‌های گذشته داشته‌اند و علاوه بر این به نقاط قوت و ضعف و سیستم اداری کشور کاملا واقف هستند؛ مسئولان حوزه بازنشستگی، وزارت بهداشت و بهزیستی که به خوبی می‌توانند نیازهای حوزه سالمندان را براساس داشته‌های ما و اقتضائات کشور تعریف کنند. هدف از راه‌اندازی این شورا این بود که تلاش کنیم از عقلانیت موجود در قشر سالمند برای بهره‌مندی سالمندان از امکاناتی که در اختیار ماست طبق نیازسنجی و برنامه‌ریزی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha