از برپایی کارگاه‌های وقف قرآنی تا تجلیل از آزادگان دفاع مقدس
کد خبر: 4003531
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
گزارش فعالیت‌های دوماهه بیت‌الزهرا(س) /

از برپایی کارگاه‌های وقف قرآنی تا تجلیل از آزادگان دفاع مقدس

مسئول اجرایی بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل با اشاره به برنامه‌های این مؤسسه در ماه‌های محرم و صفر گفت: کارگاه‌‌هایی با موضوعات امتحانات الهی، امر به معروف و وقف قرآنی در این روزها برگزار شد.

زهرا صباری‌فرد، مسئول اجرایی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان گزارشی پیرامون برنامه‌های اجرایی این مرکز در دو ماه محرم و صفر پرداخت و گفت: مسئولان مرکز طی جلسات متعدد، برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم محرم و صفر 1400 را انجام دادند. مقرر شد به‌دلیل بازسازی ساختمان مرکز و بعد از رایزنی‌ها و هماهنگی با مسئولان مسجد قبا مراسم دوماهه در این مکان برگزار شود.

وی افزود: دهه اول همراه با ویژه‌برنامه‌های تاسوعا و عاشورا (نماز جماعت ظهر و عصر و ناهار)، برنامه تجلیل از اسرا و خانواده مفقودین دفاع مقدس، بیان خاطرات اسرای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ویژه‌برنامه شهادت امام زین‌العابدین(ع) و برنامه روز ششم شهادت امام حسین(ع) همراه بود. بنا بر دعوت مسئولان پارک بانوان شهرستان برنامه سخنرانی و نوحه‌سرایی و تعزیه با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد.

صباری‌فرد بیان کرد: دهه دوم ویژه‌برنامه‌های اربعین‌، رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ویژه‌برنامه‌های سه‌شنبه‌ها و جمعه‌های مهدوی و یاد شهدا برگزار شد.

وی ادامه داد: در تمام دو ماهه محرم و صفر از برنامه‌های دائمی این مرکز می‌توان به قرائت قرآن کریم، زیارت عاشورا و دعای علقمه، حدیث کساء، دعای توسل، دعای ندبه، آل‌یس و عهد نام برد. همچنین سخنرانی با موضوعات جایگاه مؤمن نزد خداوند، مباحثه پیرامون زندگی امام حسین(ع) و یارانش، شرح مقامات پیامبر اکرم(ص) و شخصیت‌شناسی  امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این روزها بود.

مسئول اجرایی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) به کارگاه‌هایی که در این مدت برپا شد اشاره و عنوان کرد: سه کارگاه‌ با موضوعات فلسفه بلا و امتحانات الهی، آسایش و آرامش، سه کارگاه با موضوعات سیاسی، جنگ‌شناختی دشمن و ...، چهار کارگاه با موضوعات تربیتی و فرزندآوری، دو کارگاه امر به معروف و نهی از منکر و سه کارگاه وقف قرآنی و کارگاه احکام با موضوعات نماز جماعت، توضیح شروط لباس نمازگزار، احکام حجاب زن در برابر محارم  و ... برگزار شد.

وی اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های اجرایی از سوی نوجوانان و نونهالان قرآن‌آموز مرکز و حاضران در برنامه با موضوعات دکلمه‌خوانی، بیان وصایای شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و وطن و برنامه نوحه‌سرایی برپا شد. همچنین این مؤسسه قرآنی در فضای مجازی نیز دو چله به نام شهدا شروع کرد که با پایان صفر پایان یافت، در این چله‌ها زندگینامه شهدا، وصایای شهدا، توسلات به شهدا، ختم زیارت عاشورا، مسائل تربیتی و روانشناسی، تفسیر ادعیه صحیفه سجادیه و ... بیان می‌شد.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در استان اصفهان، آران و بیدگل، خیابان شهدا، معراج ۷ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha