راهپیمایی طرفداران حقوق ملت فلسطین در پایتخت اسکاتلند
کد خبر: 4003675
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

راهپیمایی طرفداران حقوق ملت فلسطین در پایتخت اسکاتلند

ده‌ها طرفدار حقوق فلسطینیان پیش از مسابقه تیم ملی اسکاتلند با تیم فوتبال رژیم صهیونیستی در بیرون ورزشگاه محل بازی تجمع و به سیاست‌های غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسکاتیش سان، روز گذشته ده‌ها معترض ضد اسرائیلی قبل از بازی مقدماتی جام جهانی بین تیم فوتبال اسکاتلند و رژیم صهیونیستی در گلاسکو تجمع کردند.

طرفداران کمپین همبستگی اسکاتلند با فلسطین در خارج از ورزشگاه همپدن این کشور حضور یافتند. ماه گذشته نیز طرفداران این کمپین با ریختن رنگ قرمز بر ورودی ورزشگاه همپدن اعتراض خود را به برگزاری این مسابقه اعلام کرده بودند.

معترضان که پرچم فلسطین و بنرهایی حاوی شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند با اسپری شعارهایی همچون «خون فلسطینیان» و «غزه آزاد» را روی دیوارهای دو طرف خیابان نوشتند.

این گروه برنامه‌های خود را برای این تظاهرات در توییتر در اوایل هفته اعلام کرد. فعالان این کمپین اعلام کردند اسرائیل در حال جنگ با زندگی اجتماعی فلسطینی‌ها از جمله در زمینه ورزش است.

این گروه همچنین اعلام کرد که تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از بازیکنان جوان آینده‌دار فلسطینی را به عنوان بخشی از سیاست مداوم شکنجه و جنایت علیه معترضان فلسطینی کشته‌اند. آنها همچنین افزودند: فوتبال فلسطین نیز از جنایات رژیم آپارتایدی اسرائیل در امان نبوده است.

انتهای پیام
captcha