کمک‌های بشردوستانه ایران به خانواده‌های داغدار کشتار قندوز
کد خبر: 4003943
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

کمک‌های بشردوستانه ایران به خانواده‌های داغدار کشتار قندوز

سفارت ایران در افغانستان اعلام کرد که به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی قندوز، کمک‌های بشردوستانه ارسال می‌کند.

سفارت ایران در افغانستان از کمک به خانواده‌های قربانیان حمله قندوز خبر داده استبه گزارش ایکنا، سفارت ایران در کابل اعلام کرد  که یک فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه شامل دارو و اقلام پزشکی برای کمک به بهبود سریع مجروحان و نیز کمک به خانواده‌های داغدار حادثه تروریستی از تهران عازم قندوز شد.

مطابق اعلامیه منتشر شده از سوی سفارت ایران، این کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان شامل لوازم پزشکی، دارو و مواد خوراکی است.

در پی حمله انتحاری مرگبار به نمازگزاران مسجد سیدآباد قندوز، وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه اقدام تروریستی، از سوی هر گروه حاضر در افغانستان را محکوم می‌کند.

همچنین ایران با خانواده‌های شهدا حادثه ابراز همدری کرده است. در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در استان قندوز افغانستان و جان‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند. 

آیات عظام و مراجع تقلید ایران نیز همچون آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیام‌هایی مختلف کشتار فجیع مسجد جامع سیدآباد قندوز در افغانستان را محکوم و با شیعیان افغانستان ابراز همدردی کردند.

سازمان ملل نیز این حمله را به شدت محکوم کرد. آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حمله را نقض حقوق اساسی بشری و قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

وی در این خصوص در توییترش نوشت: حمله به غیرنظامیانی که از حق‌شان برای انجام مناسک دینی خود استفاده می‌کنند، نقض حقوق اساسی بشری و قوانین بین‌المللی است.

همچنین اتحادیه اروپا این حمله را محکوم کرده و اندریاس قون برندات، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان در پیامی این حادثه را وحشیانه خوانده و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام
captcha