تأکید دارالافتاء مصر بر نکوداشت میلاد پیامبر(ص)
کد خبر: 4003961
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

تأکید دارالافتاء مصر بر نکوداشت میلاد پیامبر(ص)

دارالافتاء مصر مسلمانان را به برگزاری جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) فراخواند و خواستار احیای سنت پیامبر و عدم توجه به سخنان مغرضان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، دارالافتاء مصر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: دلایل بسیاری وجود دارد که صحابه رسول خدا(ص) میلاد آن حضرت را جشن می‌گرفتند و حضرت نیز به این کار اذن می‌دادند.
 
دار الافتاء ادامه داد: خود پیامبر(ص) نیز روز میلاد شریف خودشان را گرامی می‌داشتند. از مسلم به نقل از ابی قتاده روایت شده که حضرت رسول(ص) روز دوشنبه روزه می‌گرفتند و می‌فرمودند: «من در این روز متولد شدم». لذا این کار شکرگزاری ایشان بخاطر میلادشان بوده است و ما نیز باید میلاد شریف پیامبر رحمت(ص) را شکرگزار باشیم.
 
این مرکز فقهی مصر بیان داشت: همه علمای گذشته و کنونی از قرن چهارم هجری به بعد، بر مشروعیت برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) اجماع کرده‌اند و حتی برخی علما و فقها این کار را مستحب دانسته‌اند و دلایل صحیحی بر استحباب آن ذکر کرده‌اند. بنابراین کسی که دارای فهم و عقل سلیم است، دلیلی برای انکار آنچه علمای گذشته انجام می‌داده‌اند، ندارد. چرا که آنان شب میلاد پیامبر(ص) را با اطعام کردن، تلاوت قرآن، خواندن اذکار و دعاها، سرودن شعر در مدح رسول خدا(ص) گرامی می‌داشتند و مورخان بسیاری مانند ابن الجوزی، ابن کثیر، ابن دحیه اندلسی، ابن حجر و جلال‌الدین سیوطی این مراسم را ثبت کرده‌اند.
 
سالروز ولادت پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که اهل سنت، 12 ربیع‌الاول و شیعیان در روز 17 ربیع‌الاول این عید بزرگ را جشن می‌گیرند. فاصله این دو روز در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان هفته وحدت نکوداشته می‌شود.
انتهای پیام
captcha