همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن برگزار شد
کد خبر: 4004050
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
با حضور حجت‌الاسلام قرائتی؛

همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن برگزار شد

همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن در تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همایش افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و پایه  ششم ابتدایی 18 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد.

در این همایش به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از  دانش‌آموزان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز برخی از  مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در  تالار فرهنگ آموزش و پرورش واقع در  خیابان حافظ حضور داشتند.

در این همایش اولین برنامه دوره سی‌ام درس‌هایی از قرآن نیز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ارائه و ضبط شد. این برنامه پنجشنبه، 22 مهر بعد از اذان  مغرب از  شبکه  اول  سیما  و روز  یکشنبه  از سیمای قرآن پخش می‌شود.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام والمسلین موحدی‌نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گزارش مختصری از چگونگی اجرای دوره بیست و نهم مسابقه در فضای مجازی در سال تحصیلی 1400-1399 ارائه داد و گفت: این آزمون در سال‌های قبل به‌صورت حضوری برگزار می‌‌شد و با توجه به شرایط کرونایی کشور در دو سال اخیر در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین برگزار شد. 

وی افزود: در دوره بیست و نهم مسابقه که با استقبال دانش‌آموزان متوسطه و پایه ششم ابتدایی مواجه شد، 1700 نفر از دانش‌آموزان که بیشترین امتیاز را کسب کردند کارت هدیه بانکی 80 هزار تومانی و لوح تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی را دریافت می‌کنند. 

موحدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه قرآن ما را به کار و تلاش در همه زمینه‌ها دعوت کرده و نباید فرصت‌ها را به بهانه‌های مختلف از جمله شرایط کرونایی کشور از دست بدهیم با برشمردن ویژگی‌های استاد قرائتی، ایشان را الگوی مناسبی برای تلاش و مدیریت زمان معرفی کرد که در هر شرایطی به مطالعه، تحقیق و تألیف ادامه می‌دهد و بیان کرد: در این موقعیت به  جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایشان اوقات بیشتری را در  منزل حضور داشتند و موفق به تألیف سه عنوان کتاب و تهیه و ضبط  بیش از 2000 کلیپ چند دقیقه‌ای حاوی مطالب مختلف قرآنی و دینی شد.

در خاتمه این همایش دانش‌آموزان و کارشناسان حاضر با حجت‌الاسلام قرائتی عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام
captcha