احمد مسعود: افغان‌ها حکومت مردمی می‌خواهند
کد خبر: 4004414
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

احمد مسعود: افغان‌ها حکومت مردمی می‌خواهند

رهبر مقاومت پنجشیر باتوجه به لزوم دوباره تشکیل دولت قانونی و فراگیر در افغانستان در پیامی ابراز کرد که مردم افغان‌ خواهان تشکیل حکومتی مشروع و مردمی هستند.

به گزارش ایکنا، احمد مسعود بار دیگر اعلام کرده است که مردم افغانستان خواهان تشکیل حکومت مردمی هستند.
رهبر جبهه پنجشیر امروز سه‌شنبه(20 مهر) در پیامی نوشت، این جبهه حکومتی را می‌خواهد که فراگیر و همه شمول باشد، دولتی قانونی که برخواسته از اراده مردم باشد.
احمد مسعود در خصوص موضع‌گیری کشورهای جهان نسبت به رسمیت نشناختن طالبان گفته است که از این موضع استقبال کرده و انتظار دارد این سیاست‌ها در مقابل طالبان تداوم یابد.
رهبر مقاومت پنجشیر در این بیان تأکید کرده که قتل‌های دسته جمعی در پنجشیر، حمله تروریستی به نمازگزاران ولایت قندوز، کوچ‌های اجباری مردم در شهرهای مختلف افغانستان، مفقود شدن افراد و نظامیان حکومت پیشین و... تماماً نمونه‌هایی از جنایت علیه بشریت است.
وی در ادامه این بیانیه با توجه به بحران بشری در افغانستان، برای پایان این وضعیت ونیز اتمام این جنایت بشری از سازمان‌های بین‌المللی، نهادها و مؤسسات بشری خواست تا اقدامات لازم و فوری را به کار گیرند.
احمد مسعود در ادامه نتیجه مبارزات مداوم مردم علیه طالبان را به رسمیت نشاختن این گروه از سوی جهانیان دانست و تأکید کرد که تاریخ جدیدی در افغانستان رخ داده است.
رهبر مقاومت پنجشیر در بخشی از این بیانیه گفته است که جبهه پنجشیر تلاش دارد تا به وسیله همکاری نزدیک با نخبگان کشور، رهبران سیاسی و جهادی و نیز چهره‌های خوش‌نام جمهوری اسلامی افغانستان اقداماتی جهت مهار بحران ناشی از فروپاشی نظام را دست گیرد.

انتهای پیام
captcha