هشدار سازمان ملل نسبت به عواقب سوء تغذیه کودکان افغان
کد خبر: 4005085
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

هشدار سازمان ملل نسبت به عواقب سوء تغذیه کودکان افغان

سازمان ملل هشدار داد صدها هزار کودک افغان در معرض خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارند.

هشدار سازمان ملل نسبت به عواقب سوء تغذیه کودکان افغان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد هشدار داد که در صورت عدم مداخله فوری جامعه بین‌المللی، یک میلیون کودک ممکن است در اثر سوء تغذیه در افغانستان جان خود را از دست بدهند.

 استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک این سخنان را اظهار کرد. 

دوجاریک گفت: برنامه جهانی غذا به طور شبانه روزی در هرات در غرب افغانستان و بقیه مناطق این کشور کار می‌کند تا کمک‌ها را برای دسترسی به نیازمندان گسترش دهد.

وی ادامه داد که رئیس برنامه جهانی غذا دیوید بیسلی هشدار می‌دهد که تعداد بی‌سابقه ای از افغان‌ها از گرسنگی رنج می‌برند و یک میلیون کودک در معرض خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه هستند.

وی افزود که بیسلی تأکید می‌کندکه اگر کمک‌های بین‌المللی در اسرع وقت به جریان نیفتد، نتایج فاجعه بار خواهد بود و این یک جنگ با گرسنگی است.

استفان دوجاریک در ادامه گفت: فقط در ماه سپتامبر، برنامه جهانی غذا به چهار میلیون نفر در 34 استان افغانستان کمک غذایی رسانده که این میزان سه برابر تعداد آنها در ماه قبل از آن بوده است. 

وی افزود: سازمان بین‌المللی مهاجرت به ارزیابی افراد و خانواده های آواره در سراسر افغانستان ادامه می‌دهد در حالی که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در حال حاضر در حداقل 31 استان از 34 استان افغانستان در حال کمک‌رسانی به نیازمندان است.  

دو ماه قبل طالبان تقریباً تمام افغانستان را تحت کنترل خود درآوردند که به دنبال آن آخرین مرحله از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور در پایان همان ماه به انجام رسید.

انتهای پیام
captcha