کتاب «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4004554
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

کتاب «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می‌شود

محفل شب خاطره دفاع مقدس و رونمایی کتاب «خانه عموحسین» به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین پاتک زید در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

کتاب «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت پاسداشت سی ‌و‌ هفتمین سالروز حماسه غرورآفرین پاتک زید، محفل شب خاطره دفاع مقدس همراه با رونمایی کتاب «خانه عموحسین» در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، شنبه 24 مهرماه جاری بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل خانه شهید اردکان برگزار خواهد شد.

در این مراسم فرماندهان و رزمندگان شرکت‌کننده در پاتک زید به بیان خاطراتی از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های این واقعه می‌پردازند.

کتاب «خانه عموحسین» نوشته مصطفی زمانی‌فر در 250 صفحه، مقاومت، جانفشانی و ابتکارات رزمندگان یزدی همچون حفر تونل در پاتک زید و دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند. این کتاب در هفته دفاع مقدس به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

حسین میرجهانی اهل اردکان یزد، معروف به «عموحسین»، رزمنده مخلص و مقنی خبره جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که با استفاده از هنر حفر تونل زمینه دسترسی رزمندگان به پشت خطوط دفاعی دشمن را فراهم می‌کرد. وی سال 1397 در سن 84 سالگی دارفانی را وداع گفت.

یادآور می‌شود در روز 25 مهرماه 1363 ارتش مجهز رژیم بعث عراق تهاجم گسترده‌‌ای را در منطقه کوشک و خط پدافندی زید آغاز کرد ولی رزمندگان غیور تیپ پیروز 18 الغدیر، شجاعانه در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند و آنان را به عقب راندند.

انتهای پیام
captcha