آزادی 90 دانش‌آموز و معلم نیجریه‌ای از چنگ گروه‌های مسلح
کد خبر: 4004596
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

آزادی 90 دانش‌آموز و معلم نیجریه‌ای از چنگ گروه‌های مسلح

مقامات نیجریه از آزادی 90 نفر شامل چندین دانش‌آموز و معلم که 17 ژوئن از سوی افراد مسلح ربوده شده بودند، خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، مقامات نیجریه امروز سه‌شنبه، 21 مهر اعلام کردند که حداقل 90 دانش‌آموز دختر و معلم که روز 17 ژوئن گذشته (27 خرداد) در ایالت کبی واقع در شمال غربی این کشور به دست افراد مسلح ربوده شده بودند، آزاد شدند.
 
در تاریخ مذکور افراد مسلح به دبیرستان دختران فدرال منطقه برنین بوری در ایالت کبی حمله کردند و بیش از 90 دانش‌آموز دختر و معلم را ربودند و 2 نیروی پلیس و 4 معلم را نیز به قتل رساندند.
 
منابع امنیتی نیجریه جزئیاتی از چگونگی آزادسازی افراد ربوده شده ذکر نکرده‌اند اما تأکید کردند که دولت نیجریه این دختران دانش‌آموز و معلمان را به خانواده‌هایشان تحویل داده است.
 
گروه‌های مسلح در نیجریه معمولاً برای باج‌گیری، به مدارس حمله می‌کنند و تعدادی از دانش‌آموزان را می‌ربایند. در ماه‌های گذشته نیز به چندین مدرسه و دانشگاه در شمال نیجریه حمله کرده و بیش از 700 دانش‌آموز را از ماه دسامبر گذشته ربوده‌اند.
 
از 5 سال گذشته کشور نیجریه شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان قبیله الفولانی که به کار پرورش حیوانات مشغول هستند و تعدادی از قبایل دیگر که به کار کشاورزی اشتغال دارند، رخ داده است که به کشته شدن حدود 2 هزار نفر منجر شده و هزاران نفر نیز مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.
 
از سوی دیگر گروه‌های مسلح از این درگیری‌ها سوء استفاده کرده و حملاتی را علیه مردم این کشور انجام می‌دهند.
انتهای پیام
captcha