بیانیه مشترک حزب‌الله و جنبش امل درباره تیراندازی در بیروت
کد خبر: 4004925
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

بیانیه مشترک حزب‌الله و جنبش امل درباره تیراندازی در بیروت

حزب الله و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت حمله باندهای سازمان یافته به اعتراضات مسالمت‌آمیز در مرکز بیروت بر عهده تحریک‌کنندگان به این اوضاع است، از طرفدارانشان خواستند به سمت مقاصد عده‌ای برای کشاندن لبنان به فتنه‌‌ای عمدی کشیده نشوند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، حزب الله و جنبش امل در بیانیه‌ای اعلام کردند که حمله باندهایی مسلح و سازمان‌یافته به تظاهرات در الطیونه بیروت با هدف کشاندن کشور به یک فتنه عمدی است.

در این بیانیه آمده است: در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح امروز وقتی که شرکت‌کنندگان در تجمع مسالمت‌آمیز مقابل کاخ دادگستری برای محکوم کردن سیاسی شدن تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت به سمت منطقه الطیونه رفتند، هدف تیراندازی مستقیم تک تیراندازانی قرار گرفتند‌. این حادثه چندین شهید و مجروح با حال وخیم برجای گذاشت؛ زیرا گلوله‌ها مستقیما سر معترضان را هدف گرفته بود.

در این بیانیه تاکید شده است که حمله الطیونه با هدف کشاندن کشور به یک فتنه عمدی انجام می‌شود که مسئولیت آن بر عهده عوامل تحریک کننده به این اوضاع و طرف‌هایی هستند که در پشت خون قربانیان و شهدای بندر پنهان شده‌اند تا به اهداف سیاسی مخرب خود برسند.

در پایان این بیانیه آمده است: جنبش امل و حزب الله از ارتش لبنان می‌خواهند که مسئولیت‌پذیر باشد و به سرعت برای مقابله با این مجرمان وارد عمل شود و از همه طرفداران و حامیان خود هم می‌خواهند که آرام باشند و به فتنه‌ مخرب و خبیث کشیده نشوند.

 

انتهای پیام
captcha