زاکانی: شهید همدانی قبل و بعد از انقلاب درخشید
کد خبر: 4005004
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
گزارش ایکنا از مراسم سالگرد سردار همدانی

زاکانی: شهید همدانی قبل و بعد از انقلاب درخشید

مراسم یادبود ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی عصر امروز پنجشنبه در حوزه هنری برگزار شد.

فرماندهان حق با همه وجود در میدان بلا حضور داشتند/ شهید همدانی جلوی گسترش اغتشاشات در سوریه را گرفتبه گزارش ایکنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم یادبود ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی که عصر امروز پنجشنبه در حوزه هنری برگزار شد گفت: در اینجا جمع شدیم تا در خصوص رشادت‌های شهید والامقام حاج حسین همدانی صحبت کنیم؛ امروزه به شهید حسین همدانی به عنوان یک الگو می‌نگریم؛ چراکه شهید همدانی با افتخار قبل و بعد از انقلاب خوش درخشید و همراه با انقلابیون قیام کرد.

شهردار تهران ضمن اشاره به خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه شهید همدانی ‌پس از انقلاب از مجاهدت و تلاش کوتاهی نکرد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع قدس این شهید والامقام فرمانده و میدان‌دار بود. تفاوت فرماندهان حق و باطل این بود که فرماندهان در خط مقدم جبهه حرکت و خود خطر می‌کردند و با همه وجود در میدان بلا حضور داشتند.

زاکانی با اشاره به فتنه سال 88 و جنگ مسلحانه در سوریه یادآور شد: شهید همدانی با بصیرت برخورد کرد. این شهید با درایت و خلاقیت خود و کوله‌باری از تجربیات انقلاب اسلامی در صحنه نجات جبهه حق در سوریه گام گذاشت. اگر شهیدان همدانی، سلیمانی و یاران آنها نبودند؛ ما در چه موضعی به سر می‌بردیم؟ آیا الان هم می‌توانستیم بگوییم که داعش بد است؟

وی ادامه داد: به خاطر دارم 200 پزشک و متخصص کشور ما نامه‌ای به بشار اسد نوشته بودند که این افراد مردم سوریه هستند اما شهید همدانی با بصیرت خود در سوریه حضور داشت و علیه دشمن جنگید.

شهید همدانی جلوی گسترش اغتشاشات در سوریه را گرفت

حسن خارا؛ همرزم شهید حسین همدانی با اشاره به بیداری کشورهای عربی در منطقه گفت: دشمن تلاش کرد در کشورهای عربی محور مقاومت را در تنگنا قرار دهد؛ بنابراین از معارضین و تروریست سوریه در همین راستا استفاده کرد. اینکه شهید همدانی از همان ابتدای تحولات در سوریه به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور داشت. شهید همدانی به همراه 7 الی 8 نفر وارد منطقه شد و شهید سلیمانی نیز این جریان را راهبری می‌کرد.

این فرمانده مدافعان حرم در سوریه  با بیان خاطره‌ای از فعالیت‌های جهادی این شهید والامقام در سوریه گفت: در روزهای ابتدایی، جنگ‌ها بیشتر شکل میدانی داشت و شهید همدانی با توجیه نیروهای امنیتی سوریه توانست جلوی گسترش اغتشاشات را در شهر بگیرد.

وی با اشاره به آغاز جنگ مسلحانه در سوریه افزود: تروریست‌ها به تمام نقاط سوریه حمله‌ور شدند و حدود بیش از نیمی از خاک سوریه را در 10 الی 12 روز تصرف کردند اما با توجه به اینکه نیروی بسیجی را در اطراف حرم حضرت زینب (س) ایجاد کرده بودیم، این منطقه حفظ شد.

خارا در پایان تاکید کرد: هرچند اوایل آغاز جنگ سوریه، مسئولان سوری تشکیل بسیج و نیروهای وطنی مخالفت می‌کردند اما پس از مدتی این امر یک باقیات‌الصالحات برای شهید همدانی شد.

گفتنی است این مراسم با حضور سردار سرتیپ فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، منصوری استاندار تهران، محمد کوثری نماینده مردم تهران، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس و مدافعان حرم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha