برگزاری همایش «ایده جنسیت و خانواده» از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب
کد خبر: 4005112
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

برگزاری همایش «ایده جنسیت و خانواده» از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب

دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای تقویت توانمندی‌های علمی دانشجویان و ارتقای پژوهش‌ها در حوزه زن و خانواده، همایش «ایده جنسیت و خانواده» را برگزار می‌کند.

برگزاری همایش «ایده جنسیت و خانواده» از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش ایکنا، یکی از مشکلات همیشگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ضعف در مسئله‌یابی، پرورش ایده و ساماندهی طرحنامه پژوهشی است. از آنجا که به نظر می‌رسد این مشکل پیش از ارتباط دانشجو با استاد راهنما تا سطح قابل قبولی باید مرتفع شود شایسته است در طول تحصیل برنامه‌های تعاملی با هدف ارتقای فرایند طرحنامه نویسی از کشف ایده تا تفصیل مسئله و انتخاب روش مناسب در نظر گرفته شود؛ در همین راستا دانشکده زن و خانواده پیشنهاد برگزاری «همایش ایده جنسیت و خانواده» را ارائه کرده است.

این همایش با مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشجویان دانشکده زن و خانواده طی ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود.

دریافت ایده‌های اولیه
 
علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های پژوهشی خود را در قالب فرم‌های معین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واژه برای دبیرخانه ارسال کنند. این ایده شامل دورنمایی از مسئله اصلی است که ارزیابی و پالایش آن بر اساس قابلیت رشد و شکوفایی دانشجو-ایده صورت خواهد گرفت. پس از ارزیابی و پالایش مرحله دوم همایش آغاز می‌شود.

دریافت طرح نامه اجمالی

از صاحبان ایده منتخب درخواست می‌شود طرحنامه‌های اجمالی خود را که شامل مسئله به‌صورت شفاف، بیان مسئله و عنوان روش انتخابی است در قالب ۴۵۰ تا ۶۰۰ واژه برای دبیرخانه ارسال کنند. سیاست ارزیابی در این مرحله مانند مرحله پیشین پالایش طرحنامه‌هاست تا طرحنامه‌های منتخب وارد مرحله بعدی همایش شود. در این مرحله همراه طرح نامه، سابقه تحصیلی و پژوهشی دانشجو نیز دریافت می‌شود.

دریافت طرحنامه‌های تفصیلی

تا زمانی که مشارکت‌کنندگان منتخب به این مرحله برسند کارگاه‌هایی برای ارتقای دانش و مهارت آنان در طرحنامه نویسی برگزار شده است. در این مرحله ارزیابی با اولویت ارتقا انجام خواهد پذیرفت و سیاست پالایش در اولویت دوم قرار خواهد داشت. از مشارکت‌کنندگان انتظار می‌رود که در این مرحله علاوه بر بیان مسئله تفصیلی سایر اجزاء معمول در طرح نامه را نیز نگاشته باشند. در این مرحله طرحنامه‌هایی که حداقل شرایط برای حضور در مرحله بعدی را دارند انتخاب خواهند شد.

برگزاری نشست تعاملی

پس از انتخاب طرحنامه‌های برتر جلسات تعاملی با حضور دانشجویان و نظارت استاد مربوط برگزار خواهد شد. طرحنامه‌ها پیش از جلسه در اختیار مشارکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت و افراد نظرات یکدیگر را درباره طرحنامه‌ها بیان خواهند کرد. هم‌افزایی حاصل در این جلسه به ارتقای نگارش طرح نامه و انسجام ذهنی بیشتر مسئله در ذهن دانشجو کمک خواهد کرد. در این روز دانشجویان بر اساس حوزه پژوهشی به گروه‌هایی با نظارت استاد تقسیم خواهد شد.

پنل‌های روز همایش

پس از اعمال آخرین اصلاحات طرحنامه‌های تفصیلی برای ارائه در روز همایش انتخاب می‌شوند. دانشجویان بر اساس حوزه‌های پژوهشی به پنل‌های تخصصی تقسیم و در هر پنل پروپوزال‌ها از سوی سه استاد ارزیابی می‌شود. در روز همایش برنامه‌های جنبی مانند معرفی حوزه‌های جدید پژوهشی، معرفی کتاب‌های ویژه و رونمایی از برنامه‌های آتی دانشکده نیز صورت خواهد پذیرفت.

جوایز منتخبان

در انتهای همایش به برگزیدگان نهایی علاوه بر پاداش نقدی، حمایت‌هایی از قبیل عقد قرارداد پژوهشی و پرداخت‌های حمایتی بر اساس گزارش پیشرفت پژوهش صورت خواهد گرفت.
 
برگزاری همایش «ایده جنسیت و خانواده» از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب
انتهای پیام
captcha