مذاکرات برجام عادلانه و عملگرا باشد
کد خبر: 4005129
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
آیت‌الله مدرسی:

مذاکرات برجام عادلانه و عملگرا باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه مذاکرات برجامی جزئی از سیاست خارجی و نه همه آن است، گفت: نباید عجله‌ای برای از سرگیری مذاکرات داشته باشیم ضمن اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران موافق مذاکرات از نوع عادلانه و عملگرا است.

مذاکرات برجام عادلانه و عملگرا باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 23 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش فهرج اظهار کرد: انسان‌ها در مسیر تقوا و در برابر گناه سه دسته می‌شوند که برخی غیرمقاوم هستند و در برابر گناه تسلیم می‌شوند. برخی مقاوم بوده و تسلیم ناپذیر هستند و گناه نمی‌کنند اما در وجود آن‌ها مبارزه با گناه نسبت به جامعه وجود ندارد. اما برخی انسان‌ها هم مقاوم بوده و هم مبارزه‌گر در مقابل با گناه هستند، همچنان که خداوند متعال بیان می‌کند این دسته از بهترین‌های جامعه تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «سه صدا است که حجاب‌ها را پاره می‌کند و به پیشگاه عظمت خدا می‌رسد.» گفت: در واقع این صداها مورد توجه حضرت حق و محبوب پروردگار است که صدای نوک قلم دانشمندان از آن جمله است.

مدرسی؛ صدای گام مجاهدان و امنیت‌سازان و همچنین صدای چرخ ریسندگان را از دیگر صداهای مورد اشاره پیامبر دانست و افزود: می‌توان این صداها را به چاپخانه‌ها، توپخانه‌ها و کارخانه‌ها تعبیر کرد که در جامعه باید مورد توجه قرار دهد و لذا همگان باید در این زمینه سهیم باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان آژانس هسته‌ای برای پیگیری مذاکرات برجامی وارد کشور شده‌اند که در این زمینه لازم است چند نکته مورد توجه قرار گیرد، اولاً مذاکرات برجامی جزیی از سیاست خارجی نه همه سیاست خارجی است و انتظار داریم جزئی از سیاست و همه آن نباشد همانطور که هدف دولت سیزدهم هم این است. نکته دوم این است که نباید عجله‌ای برای از سرگیری مذاکرات برجامی داشته باشیم. به هر حال آن‌ها کار و کشور را بر خلاف تعهدات خود معطل کرده‌اند و عجله‌ای برای از سرگیری مذاکرات نداریم ضمن اینکه نظام ما موافق مذاکرات است اما نه هرگونه مذاکره‌ای، بلکه مذاکرات عادلانه و عملگرا و نه مذاکرات وقت‌گذران و یک‌طرفه و بی‌نتیجه. همچنین غربی‌ها باید تنبیه شوند چرا که دست به اقدامات خرابکارانه‌ای در تأسیسات هسته‌ای ایران زدند آن هم تأسیسات هسته‌ای مسالمت آمیز و همچنین در روزهای اخیر وزیر امور خارجه سابق که مسئول اصلی مذاکرات برجامی هم بود یک اقراری را داشت که مایه تأسف بود و بیان کرد تازه و اکنون متوجه شدم که متن برجام چیست و نمی‌دانستم واژه تعلیق در برجام وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حتمی بودن و تعلیقی بودن کاملاً مشخص بود کسانی که دلواپس و دل‌نگران هستند، دلسوز ملت بوده و هستند و ای کاش مسئولان مذاکراتی ما حوصله حداقل یک بار با دقت مطالعه کردن متن برجام را می‌داشتند.

مدرسی بیان کرد: نمازجمعه خونینی که هفته قبل در مسجد خان آباد افغانستان برگزار شد واقعاً مایه تأسف و تأثر است که بیش از 156 کشته داشت.

وی افزود: با خروج خفت بار آمریکا از افغانستان سیاست آمریکایی‌ها این است که از ابعاد گوناگون ملت افغانستان را تحت فشار قرار دهند که در این زمینه طرق احیای گروه خون‌ریزی داعش به عنوان اهرم فشار آمریکا و همچنین تقویت اختلافات و درگیری‌های مذهبی و یا جنگ‌های قومی را انتخاب کرده است لذا دولت طالبان باید مسئولیت امنیت تمام مردم افغانستان را پذیرفته و جبران کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بر واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد وگفت: در این راستا باید به این دو موضوع در کنار هم توجه کرد که در این صورت، این بیماری قابل کنترل است البته با توجه به اینکه در آستانه فصل زمستان هم هستیم و عدم توجه به نکات بهداشتی در این زمینه بسیار خطرناک است و باید همه به سهم خود و به شکل عمومی و همگانی این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام حسن عسکری گفت: روایتی از آن امام قابل توجه است و اینکه آن حضرت می‌فرمایند: «سعی کنید دعا برای تعجیل فرج فرزندم امام زمان داشته باشید.» از جمله راهکارهای برون رفت از فتنه‌ها همین دعا کردن است و این دعا آثاری دارد که اظهار محبت قلبی و زبانی، نشانه انتظار ، زنده کردن امر ائمه، رنجش شیطان و وحشت شیاطین، جلب دعای خیر حضرت ولی عصر و کمک در راه رسیدن به خوبی‌ها از آن جمله است چراکه وقتی ما دعا می‌کنیم برای فرج یعنی دعا برای پیروزی مردم در همه نقاط دنیا در عرصه حق، دعا وسیله تقرب است.

انتهای پیام
captcha