نام کوروش با وحدت درآمیخته است
کد خبر: 4005324
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
یادداشت ضرغامی پیرامون پاسارگاد

نام کوروش با وحدت درآمیخته است

ضرغامی نوشت: نام کوروش با «وحدت» در آمیخته است و او پیشگام در اتحاد اقوام، قبائل و ملت‌هاست.

به گزارش ایکنا، عزت الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«در سفر فارس برای زیرساخت‌ها و سایر خدمات مورد نیاز پاسارگاد حدود ۲۰ میلیارد تومان تخصیص دادیم.

پاسارگاد نماد مدنیت و متعلق به جامعه بشری است، به همین دلیل ثبت جهانی شده است. مجموعه‌ای از باغ‌های ایرانی هم که به ثبت جهانی رسیده شامل باغ‌های پاسارگاد هم هست. کوروش یک شخصیت جهانی است که به اعتقاد مرحوم علامه طباطبایی همان ذوالقرنین است که در قرآن به آن اشاره شده است. نام کوروش با «وحدت» در آمیخته است او پیشگام در اتحاد اقوام، قبائل و ملت‌هاست.

بنابر نوشته‌های ضرغامی: کوروش مورد احترام همه ایرانیان و برای مردم منطقه پاسارگاد مایه افتخار است. دو قطبی‌سازی از مفاخر ملی راه به جایی نمی‌برد. مشکلات عدیده مردم پاسارگاد به دلیل محدودیت‌های حریم آرامگاه را باید با تدبیر حل کنیم.

ضرغامی درحالی این مطلب را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است که چندی پیش صحبت‌های او درخصوص انقباضی کردن قوانین حریم‌ها که در شورای اداری استان فارس مطرح کرده بود، انتقادهای فراوانی را متوجه وزیر میراث کرد.

او عنوان کرده بود: همه جای استان (فارس) در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.

اینگونه به نظر می‌رسد که ضرغامی پس از بیان این مطالب و سرازیر شدن انتقادات تغییر رویه داده و نگاه جدیدی به میراث جهانی پاسارگاد گشوده است.»

انتهای پیام
captcha