افشای ارتباط مالک عربستانی باشگاه نیوکاسل انگلیس با قتل جمال خاشقچی
کد خبر: 4005537
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

افشای ارتباط مالک عربستانی باشگاه نیوکاسل انگلیس با قتل جمال خاشقچی

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد مالک جدید و عربستانی باشگاه نیوکاسل انگلیس احتمالا در پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول ترکیه همکاری کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، این روزنامه گزارش داد که اسناد قضایی وجود دارد که ارتباط احتمالی بین یاسر الرمیان، رئیس عربستانی جدید باشگاه نیوکاسل یونایتد و برخی مسائل حساس در مورد عربستان را مشخص می‌کند.

این روزنامه در گزارشی که امروز شنبه منتشر شد، نوشت که پرونده‌هایی به دادگاه مدنی کانادا ارسال شده است که تأیید می‌کند دستیار نزدیک محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در 22 دسامبر 2017، یادداشتی فوق‌محرمانه و فوری برای یاسر الرمیان (که از سال 2015 سمت ناظر صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان را بر عهده دارد) فرستاد.

در این یادداشت، دستیار ولیعهد عربستان، به یاسر الرمیان دستور انتقال 20 شرکت توقیف‌شده از سوی دولت را به عنوان بخشی از کمپین مبارزه با فساد که شامل دستگیری حدود 400 شخصیت برجسته عربستانی بود، در هتل Ritz-ریتز کارلتون صادر کرد.

دو روز بعد، الرمیان یادداشت دیگری دریافت کرد که در آن این موضوع با فوریت بیشتری تکرار شد و از او خواسته شد فوراً اعلام کند که تمام مراحل لازم در این زمینه انجام شده است.

در پاسخ به این درخواست‌ها، یاسر الرمیان در 26 دسامبر 2017 با ارسال یادداشتی به شریک خود از وی خواست برای اجرای این دستور، هر کاری که لازم است در اسرع وقت ممکن انجام دهد.

به نوشته روزنامه گاردین، در میان آن شرکت‌ها، شرکت هواپیمایی چارتری Sky Prime Aviation Services بود که گمان می‌رود بعداً از آن برای انتقال تیم عربستانی که جمال خاشقجی را ترور کرد، به استانبول و خارج کردن آنها استفاده شده است.

این روزنامه در همان زمان اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که الرمیان به هر نحوی در پرونده خاشقجی دخیل بوده یا از ادعای استفاده از آن شرکت در این طرح مطلع بوده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این پرونده‌ها در چارچوب یک دعوی مدنی علیه نهادهای وابسته به عربستان از سوی سعد الجبری، مقام ارشد سابق امنیتی عربستان که دولت ریاض را متهم به تلاش برای ترور خود کرده است، به قوه قضاییه کانادا ارائه شده است. 

این در شرایطی است که در انگلستان با انجام تملک باشگاه فوتبال انگلیسی نیوکاسل یونایتد از سوی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، بحث‌هایی درباره سوابق سیاه حقوق بشری عربستان بالا گرفته است.

انتهای پیام
captcha