تقسیم دروس ابتدایی به عمومی و اختصاصی در شبکه شاد صحیح نیست + فیلم
کد خبر: 4005617
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

تقسیم دروس ابتدایی به عمومی و اختصاصی در شبکه شاد صحیح نیست + فیلم

همزمان با سال تحصیلی جدید در شبکه آموزشی شاد گروه درس قرآن از گروه دروس عمومی پایه جدا شده است موضوعی که شاید به این توجه می‎دهد که معلمی جز معلم پایه به تدریس آن خواهد پرداخت و بنابر مصوبه 677 شورای عالی آموزش و پرورش خلاف قانون است.

به گزارش ایکنا، همزمان با سال تحصیلی 1400-1401 در شبکه آموزشی شاد گروه درس قرآن از گروه دروس عمومی پایه جدا شده است موضوعی که شاید به این توجه می‎دهد که معلمی جز معلم پایه به تدریس آن خواهد پرداخت و بنابر مصوبه 677 شورای عالی آموزش و پرورش خلاف قانون است.

در ادامه ویدئویی بارگذاری می‌شد که طی آن به تبیین نقش و جایگاه معلم در حوزه آموزش قرآن پرداخته می‌شود. در این فایل تصویری بر تدریس قرآن طبق مصوبه 677 شورای عالی آموزش و پرورش بر عهده معلم پایه است و انجام غیر از این(بهره‌گیری از معلم تخصصی قرآن یا تدریس از سوی معلم پرورشی به مانند گذشته) تخطی از قانون است.

در این فیلم سعی شده به آثار آموزشی و تربیتی مثبت و منفی بهره‌مندی از غیرمعلم پایه و همچنین تقلیل ساعت کاری معلمان با سابقه بالای 20 سال در درس قرآن و ضرورت حفظ هویت درس قرآن، پرداخته شود.

یادآور می‌شود، بنابر این مصوبه، جدایی گروه درس قرآن از درس عمومی، موضوعی بود که نباید در شبکه شاد رخ می‌داد و این امر به دلیل یک درصد مدارس غیر دولتی یا مدارس مذهبی(با توجه به رویکرد تخصصی‌شان به حوزه قرآن)، انجام شده تا زمینه‌ای برای تکرار این تخلف داشته باشند که نباید انجام شود.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این فایل تصویری در آپارات می‌توانند به نشانی https://www.aparat.com/v/eDtJT مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha