اقامه نخستین نماز جماعت بدون فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی + فیلم و عکس
کد خبر: 4005727
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

اقامه نخستین نماز جماعت بدون فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی + فیلم و عکس

نخستین نماز جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی بدون فاصله‌گذاری اجتماعی، از ابتدای کرونا سحرگاه امروز برای نماز صبح برگزار شد.

نخستین نماز جماعت بدون فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی + عکس

به گزارش ایکنا به نقل از العربیه، حرم‌های مسجدالنبی و مسجدالحرام برای نخستین‌بار از زمان شیوع کرونا در عربستان سعودی، سحرگاه امروز شاهد صفوف به هم فشرده نمازگزاران بود.

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های عربی نشان می‌دهد، امامان جماعت مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام برای نخستین‌بار از زمان شیوع کرونا از نمازگزاران می‌خواهند صفوف نماز را مرتب کرده و فاصله‌ها را کاهش دهند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی از جمله لغو فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در اماکن عمومی سرباز در عربستان سعودی از امروز اجرایی شده است.

در ادامه ویدوئویی از نخستین نماز جماعت در مسجدالحرام را بدون فاصله‌گذاری اجتماعی مشاهده می‌کنید.

بر همین اساس حرمین شریفین مسجدالنبی و مسجدالحرام از  امروز یکشنبه، 25 مهر از ظرفیت کامل خود برای پذیرش زائران و عمره‌گذاران استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، وزارت امور حرمین شریفین عربستان سعودی، پوسترهای فاصله‌گذاری اجتماعی را از همه اماکن مسجدالحرام و مسجدالنبی حذف کرده است تا از نمازگزاران و زائران با ظرفیت کامل پذیرایی کند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی هم یک ویدئو را منتشر کرده است که در آن امام جماعت مسجدالنبی خطاب به نمازگزاران می‌گوید: «صف بگیرید ... ردیف‌های خود را مرتب کنید ... و فاصله‌ها را پر کنید».

العربیه هم نوشت: در یک صحنه با شکوه، جمعیت نمازگزاران سحرگاه امروز در مسجدالحرام پس از دو سال رعایت دستورالعمل‌های کرونایی بدون فاصله‌گذاری اجتماعی نماز را اقامه کردند.

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده است که  با کاهش تدابیر بهداشتی پیشگیری از کرونا اجازه استفاده از ظرفیت کامل مسجدالحرام و مسجدالنبی داده شده است؛ اما کارکنان و زائران موظف هستند در همه اوقات در داخل مسجد‌ها ماسک داشته باشند و همچنان هم باید در سایت‌های «اعتمرنا» یا «توکلنا» برای انجام عمره یا اقامه نماز در مسجدالحرام ثبت نام کرده باشند.

ویدئوی دیگری هم که در سطح گسترده در رسانه‌های جهان منتشر شده است، بندر باليلة، امام جماعت مسجدالحرام را نشان می‌دهد که او نیز از نمازگزاران می‌خواهد صفوف را مرتب کرده و فاصله‌ها را پر کنند.

اسامه الحجیلی، یک مسئول ریاست حرمین شریفین نیز با تأیید اینکه همه پوسترهای مسجدالنبی و مسجدالحرام مربوط به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جمع‌آوری شده است، گفت: موانع پلاستیکی اطراف کعبه نیز با نوار باریک جایگزین شده است و با رفع همه محدودیت‌ها، تعداد مسیرهای طواف هم برای پذیرش بیش‌ترین تعداد زائران افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha