انصارالله: آزادسازی مأرب از چنگ داعش صدای آمریکا را درآورده است
کد خبر: 4005766
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

انصارالله: آزادسازی مأرب از چنگ داعش صدای آمریکا را درآورده است

سخنگوی جنبش انصار الله یمن در واکنش به سکوت آمریکا در قبال حملات ائتلاف سعودی و بالعکس بیانیه آن در محکوم کردن عملیات آزادسازی مأرب تأکید کرد، آمریکا از نابودی عناصر تکفیری داعش و القاعده در مأرب فریاد برآورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن  به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره اوضاع در استان مأرب یمن که در آن خواستار باز شدن گذرگاه‌های امن در این استان شده است، پاسخ داد.

عبدالسلام در رشته توییت‌هایی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: درخواست آمریکا برای باز کردن گذرگاه‌هایی امن برای جنگجویان سند محکومیت آمریکا در این خصوص است که این کشور با عناصر القاعده و داعش ارتباط دارد که در شهر العبدیه استان مأرب سرکوب شده و آنجا را از اعمال مجرمانه آنها آزاد کردیم.

وی افزود: با نزدیک شدن ما به آخرین لانه تروریست‌ها در مأرب فریاد آمریکایی‌هایی بلند شده است که خود را سینه چاک صلح نشان می‌دهند؛ اما دشمنان صلح در یمن و همه دنیا هستند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب یمن را محکوم و آن را موجب تعرض به جان غیرنظامیان تلقی کرده بود.

در ماه‌های گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی‌های خوبی برای آزادسازی استان و شهر مأرب به عنوان یک پایگاه اصلی عناصر تکفیری وابسته به دولت مستعفی منصور هادی داشته‌اند که به علت غنی بودن استان مأرب از منابع نفت و گاز و موقعیت راهبردی آن پیرامون صنعاء، آزادسازی کامل این استان به معنای ضربه اساسی به دولت منصور هادی است.

در همین حال نیروهای مسلح یمن قرار است عصر امروز جزئیات عملیات نظامی گسترده خود در این استان را اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha