پیام انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش از بین اهل تسنن
کد خبر: 4005841
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس بیان کرد:

پیام انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش از بین اهل تسنن

امانقلیچ شادمهر با بیان اینکه تحقق وحدت تنها در گرو فهم دقیق منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و پیروی از آن است، گفت: از جمله اقدامات ایشان انتصاب اخیر دریادار شهرام ایرانی، از شایستگان استان کردستان و اهل سنت، به فرماندهی نیروی دریایی ارتش به منزله یک نیروی حساس نظامی و امنیتی بود.

امانقلیچ شادمهر، دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس

امانقلیچ شادمهر، دبیر فراکسیون اهل سنت و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت تقویت وحدت و تقریب بین مذاهب در داخل کشور و الزامات تحقق این هدف گفت: تحقق این وحدت تنها در گرو فهم دقیق منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و پیروی از آن است، لذا کسانی که دم از وحدت و انسجام مسلمین می‌زنند تنها کافی است در دایره منشور فکری مقام معظم رهبری قرار بگیرند و اقدامات ایشان در زمینه وحدت‌آفرینی میان شیعه و سنی را در کشور الگوی نظری و عملی خود قرار دهند که از جمله اقدامات ایشان انتصاب اخیر دریادار شهرام ایرانی، از شایستگان استان کردستان و اهل سنت، به فرماندهی نیروی دریایی ارتش به منزله یک نیروی حساس نظامی و امنیتی بود.

وی افزود: کافی است سایر مسئولان این مشی رهبری انقلاب را در پیش بگیرند و همین توجه به شایستگی‌های اهل سنت، به تقویت برادری، برابری، وحدت می‌انجامد و هرچقدر این همدلی و همراهی اهل سنت و شیعه بیشتر شود به همان میزان به ساختن ایران قوی نزدیک می‌شویم.


بیشتر بخوانید:


شادمهر درباره پیام تقویت وحدت داخلی به جهان اسلام گفت: اگر ایده وحدت در داخل را قوی‌تر از این عملی کنیم، قطعاً شعار وحدت جهان اسلام با اقبال بیشتری مواجه می‌شود. لازمه عملی شدن این ایده هم آن است که از نخبگان اهل سنت در ساختارهای قدرت و تصمیم‌گیری استفاده کرده و به شایستگی‌های آنها توجه کنیم.

جنایات تروریستی از آثار جدی نگرفتن مقوله وحدت اسلامی است

دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم بیان کرد: برای نمونه سفرای اغلب کشورهای عربی سنی‌نشین در ایران، شیعه هستند و این به خاطر آن است که پیام تقویت روابط را به ما بدهند در حالی که سفرای اهل سنت ایران در سایر کشورها شاید به پنج نفر هم نرسد و در برخی مناطق کشور حتی بخشدار اهل سنت انتخاب نمی‌شود و لذا اگر بتوانیم این دایره انتخاب شایستگان را گسترده‌تر کنیم و آن را محدود نکنیم می‌توانیم با قدرت بیشتری پرچمدار وحدت در جهان اسلام باشیم و این مسئله خواست رهبر معظم انقلاب است که از نیروهای نخبه اهل سنت هم استفاده شود.

شادمهر جنایات تروریستی اخیر در افغانستان و یا اقدامات داعش در سوریه و عراق را نمونه‌ای از آثار و تبعات جدی نگرفتن مقوله وحدت در جهان اسلام دانست و گفت: افراط‌گری از سوی هر گروه و جریان و مذهبی محکوم است و فرقی نمی‌کند که این جنایات در مساجد اهل سنت یا اهل تشیع رخ دهد، زیرا ضربه اصلی این تندروی‌ها در نهایت سمت وجهه رحمانی و عقلانی اسلام است و این حرکات حتی اگر به نام اسلام باشد در نهایت حرکتی ضد اسلامی و خلاف مصالح و منافع مسلمانان است.

گفت‌وگوی نخبگانی، از الزامات ساخت تمدن نوین اسلامی

شادمهر راهکار تقویت وحدت در جهان اسلام را گسترده‌تر شدن فضای گفت‌وگو میان نخبگان مذاهب اسلامی دانست و گفت: این گفت‌وگوها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و لازم است نخبگان علمی و شخصیت‌ها و بزرگانی از شیعه و اهل سنت که در میان مردم نفوذ و مقبولیت بالایی دارند، دور هم جمع شوند و نشست‌ها و گفت‌وگوهای عالمانه را برای تفاهم و برجسته‌شدن اشتراکات فکری و عقیدتی برگزار کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس بیان کرد: به طور قطع و یقین آثار این گفت‌وگوها در بین عموم مسلمانان نیز اشاعه پیدا می‌کند و فضای تفاهم و مدارا از نخبگان به جامعه تسری می‌یابد. برای این کار می‌توان چنین نشست‌ها و گفت‌وگوهایی را در داخل کشور میان اهل سنت و شیعه آغاز کرد و تنها آن را محدود به هفته وحدت نکرد. این امر خواست جامعه متمدن ایرانی و از لوازم رسیدن به تمدن بزرگ و نوین اسلامی است که خلأ آن امروز احساس می‌شود.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha