جشن میلیونی یمنی‌ها به مناسبت سالروز میلادالنبی(ص)
کد خبر: 4006151
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

جشن میلیونی یمنی‌ها به مناسبت سالروز میلادالنبی(ص)

میلیون‌ها یمنی در صنعا، پایتخت یمن و 14 استان آزاد شده این کشور، برای برگزاری مراسم بزرگ میلیونی جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) آماده می‌شوند.  

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، در سخنانی به مناسبت آغاز ماه ربیع‌الاول ابراز اطمینان کرده بود که ملت یمن در مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر(ص) مانند سال‌های گذشته حضوری گسترده خواهند داشت و بیش از هر ملت دیگری این مناسبت بزرگ را با شکوه فراوان جشن می‌گیرند.
 
کمیته‌های سازمان‌دهنده این مراسم در صنعا و ۱۴ استان آزاد شده یمن از چنگ اشغالگران، ده‌ها میدان بزرگ را برای استقبال از میلیون‌ها یمنی آماده کرده‌اند. در صنعاء، پایتخت یمن، میدان «السبعین» برای حضور پرشور مردم در مراسم عصر امروز دوشنبه اختصاص یافته است.
 
از صبح امروز شمار زیادی از ساکنان استان صنعا خود را به میدان السبعین رسانده‌اند و ورودی‌های پایتخت یمن نیز شاهد حضور هزاران نفر از مردمی است که از سایر شهرستان‌های استان صنعا با در دست داشتن پرچم‌ها و پلاکاردهای متعدد خود را به پایتخت رسانده‌اند تا در این جشن باشکوه شرکت کنند.
 
کمیته‌های سازمان‌دهنده این جشن میلیونی در استان صعده نیز اعلام کردند که در شهر صعده مرکز این استان نیز برای مراسم بزرگ امروز محلی اختصاص داده شده است. همچنین میدان «المیناء» در استان «الحدیده»، منطقه «بنی مشطاء» در جنوب غرب شهر «شفر» در استان «حجة»، استادیوم ورزشی در مرکز استان عمران، شهرستان الحزم در استان الجوف، میدان «هران» در استان ذمار، میدان دانشگاه إب در استان «إب» و شهر «یریم» برای برگزاری این مراسم اختصاص یافته است.
 
کمیته‌های سازمان‌دهنده این مراسم پرشکوه در استان‌های تعز، المحویت، ریمة، مأرب، البیضاء، الضالع نیز مکان‌های اختصاص یافته برای این گردهمایی مردمی را اعلام کرده‌اند و در خصوص آن اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده‌اند.
 
برای مراسم جشن بانوان نیز کمیته سازمان‌دهنده مراسم در پایتخت، میدان ورزشگاه الثوره را اختصاص داده است و سایر استان‌ها نیز مکان‌های اختصاصی برای این فعالیت‌ها و راهپیمایی بانوان به مناسبت این روز بزرگ را مشخص و اعلام کرده‌اند.
 
در همین راستا، انجمن علمای یمن در بیانیه‌ای از همه ملت یمن خواست تا در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) که یکی از ایام الله محسوب می‌شود، حضوری پرشور و باشکوه داشته باشند.
 
در این بیانیه تأکید شده است که میلاد پیامبر اکرم(ص) یک مناسبت اسلامی و جهانی است که همه مردم جهان در زیر چتر رسول الله(ص) که بشیر و نذیر و هدایت کننده و رحمتی برای جهانیان است، جمع می‌شوند.
 
انجمن علمای یمن تأکید کرد که مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در ایجاد وحدت در مسلمانان و احیای ارزش‌های برادری اسلامی و دوری از تفرقه نقش مهمی دارد.
 
این انجمن همچنین انفجار تروریستی علیه مسلمانان افغانستان را که از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده است، محکوم کرد.
 
جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در یمن در حالی برگزار می‌شود که این کشور از فروردین سال ۹۴ با حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره شدید اقتصادی و سیاسی روبه‌روست و از ورود مواد غذایی و سوخت محروم است.
انتهای پیام
captcha