دادگاه اسرائیلی حکم تخریب مقبره اسلامی را صادر کرد
کد خبر: 4006152
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

دادگاه اسرائیلی حکم تخریب مقبره اسلامی را صادر کرد

یک دادگاه اسرائیلی تخریب یک قبرستان تاریخی متعلق به مسلمانان در بیت‌المقدس را تأیید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، یک دادگاه منطقه‌ای اسرائیل در قدس روز یکشنبه، 25 مهر  تخریب قبرستان مسلمانان معروف به قبرستان الیوسفیه از سوی شهرداری اسرائیلی این شهر را تأیید کرد.

هفته گذشته، شهرداری اسرائیلی به این قبرستان که یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌های مسلمانان در قدس اشغالی است، با بولدوزر حمله و اقدام به تخریب بقایای اجساد کرد.

مصطفی ابوزهرا، رئیس کمیته مراقبت از قبرستان‌های اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم دادگاه اسرائیل تکان‌دهنده و با این حال، قابل پیش‌بینی بود.

شهرداری قدس اشغالی قصد دارد قبرستان یوسفیه در جنوب شهر قدس را برای ساخت مجموعه‌ای تفریحی تخریب کند.

ابو زهرا گفت که کمیته وی تمام اسناد لازم را به دادگاه ارائه کرده است که ثابت می‌کند این منطقه یک گورستان اسلامی است و دادگاه اسرائیل هیچ توجیهی برای حمایت از تخریب ندارد. وی تأیید کرد که کمیته وی علیه حکم دادگاه درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

در همین حال، محمد جباره، وکیل این کمیته گفت: این یک موضوع خطرناک است زیرا دادگاه به واقعیت و حقایق مربوط به منطقه بی‌توجهی کرده و همچنین قداست قبرها و حساسیت نبش قبرها برای مسلمانان را نادیده گرفته است.

هفته گذشته، شهرداری اشغالگر اسرائیل در قدس بخشی از قبرستان را در تعطیلات آخر هفته تخریب کرد و استخوان‌های مدفون در قسمتی که سربازان اردنی کشته شده در جنگ 1967 در آنجا آرام گرفته بودند، نمایان شد.

انتهای پیام
captcha