تخریب 500 مقبره فلسطینی از سوی اشغالگران صهیونیست
کد خبر: 4011127
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

تخریب 500 مقبره فلسطینی از سوی اشغالگران صهیونیست

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی قدس از تخریب 500 مقبره در فلسطین از سوی اشغالگران صهیونیست خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی این اظهارات را در جریان شرکت در نشستی که از سوی مجمع مردمی فلسطینیان خارج از کشور و قبه الصخره با عنوان «تخریب و نبش قبر: سیاست یهودی‌سازی و جعل تاریخ برای اسرائیل روی زمین و زیر آن» برگزار شد، بیان کرد.

شیخ عکرمه توضیح کرد که اشغالگران اکنون به مقبره یوسفیه در کنار مسجدالاقصی هجوم برده‌اند و قصد دارند با تخریب آن یک پارک توراتی را در آنجا بنا کنند و در کنار آن نیز آثار باقی مانده از مسلمانان و استخوان‌های اموات آن‌ها را پراکنده سازند.

خطیب الاقصی تأکید کرد که این مقبره‌ها سند انکارناپذیر علیه اشغالگری است که وجود تاریخی ما در این سرزمین را اثبات می‌کند.

وی تصریح کرد آنچه اشغالگران هم‌اکنون انجام می‌دهند، تعرض آشکار به مقبره مسلمانان است، چرا که این قبرستان اجساد، اشخاص برجسته، علما، رهبران و مقامات مختلف در طول تاریخ را در خود جای داده است.

صبری توضیح داد که مسلمانان هنوز در این گورستان‌ها دفن می‌شوند، اما اشغالگران در تلاش هستند تا یادگار و نشانه‌های این امکان را از بین ببرند.

وی گفت: اگر یک مسلمان به مقبره یک یهودی تعرضی می‌کرد، همه دنیا اعتراض می‌کردند و ساکت نمی‌ماندند، اما امروز یهودیان مقبره‌های ما را ویران می‌کنند.

شیخ عکرمه خاطرنشان کرد: شهر بیت المقدس در قلب مسلمانان همه نقاط جهان جای دارد.

انتهای پیام
captcha