اولین جلسه کمیته فنی دبیرخانه طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن برگزار شد
کد خبر: 4006370
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران؛

اولین جلسه کمیته فنی دبیرخانه طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن برگزار شد

اولین جلسه کمیته فنی دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطای مدارک عمومی حفظ به حافظان قرآن کریم در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، اولین جلسه کمیته فنی دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطای مدارک عمومی حفظ به حافظان قرآن کریم در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.
 
جواد تجلیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ابلاغیه سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تشکیل دبیرخانه متناظر حفظ در استان‌ها و همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی حفظ قرآن کشور گفت: پس از تشکیل دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطای مدارک عمومی حفظ به حافظان قرآن کریم اعضای کمیته فنی این دبیرخانه بر اساس ابلاغیه مذکور تعیین و اولین جلسه آن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و اساتید و حافظان قرآن، محمدمهدی بحرالعلوم، امیر آقایی، معتز آقایی، حسن زرنوشه‌فراهانی و الهام ماندگارمهر برگزار کرد.

در این جلسه پس از بیان نظرات، حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی درباره تشکیل کمیته با موضوع حفظ و مسئله ترویج آن و لزوم شکل‌گیری افق‌های جدیدی در این عرصه، خواستار ورود حافظان در فضای فرهنگی تبلیغی جامعه شدند.

در ادامه اعضای کمیته فنی به بحث و تبادل نظر پیرامون آیین‌نامه و برگزاری آزمون‌ها شده و پیشنهاداتی نیز برای انجام بهتر این آزمون‌ها بیان کردند.

در پایان مقرر شد، فهرست موسسات قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در استان که شرایط لازم را جهت برگزاری آزمون و تعیین آن‌ها به عنوان محل اخذ آزمون دارا هستند به انضمام داوران و ممتحنان دارای مجوز به جهت اقدامات بعدی و بحث در جلسه بعدی کمیته فنی آماده‌سازی شود.

استان تهران با توجه به گستردگی جمعیتی و وجود مناطق مختلف و اهمیت موضوع، به عنوان اولین استان، اقدام به تشکیل دبیرخانه و برگزاری جلسات کمیته فنی به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازنده جهت برگزاری این آزمون‌ها کرده است.
انتهای پیام
captcha