دوره توانمند‌سازی رابطان خبری ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4007385
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
با همکاری سازمان دارالقرآن و ایکنا؛

دوره توانمند‌سازی رابطان خبری ادارات امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری دوره آموزشی توانمند‌سازی رابطان خبری ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور با همکاری خبرگزاری ایکنا خبر داد.

سیدمجتبی عظیمی‌نژاد، مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی توانمند‌سازی رابطان خبری ادارات امور قرآنی سراسر کشور گفت: با توجه به لزوم انعکاس خبری و رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی ادارات امور قرآنی در استان‌ها و اطلاع عموم مردم از چگونگی این فعالیت‌ها در کشور، این سازمان، ساماندهی و تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی قرآنی خود در استان‌ها را در دستور کار قرار داد و با معرفی رابطان و سرشاخه‌های اخبار قرآنی از سوی رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها این کار وارد فاز اجرایی شد.

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن افزود: پس از تشکیل حلقه‌های خبری در ادارات امور قرآنی استان‌ها و برگزاری جلسات توجیهی به‌صورت ویدئوکنفرانس، برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت رابطان خبری استان‌ها بر آن شدیم با همکاری خبرگزاری ایکنا، دوره توانمند‌سازی و آموزش این افراد را برنامه‌ریزی کنیم که در فاز اول این دوره، رابطان خبری استان‌ها از دوشنبه، سوم آبان‌ماه به مدت ۱۶ ساعت و طی هشت جلسه به صورت مجازی آموزش‌های لازم را در حوزه تهیه و تنظیم خبر، گزارش‌نویسی و ... خواهند دید.

وی ادامه داد: رابطان خبری استان‌ها قرار است پس از طی این دوره آموزشی به ایجاد شبکه منسجم خبری در استان‌های خود اقدام و این شبکه در سطح شهرستان‌ها و حتی موسسات و خانه‌های قرآنی نیز گسترش یابد.

عظیمی‌نژاد هدف از اجرای این طرح را توسعه شبکه خبری منسجم و استاندارد قرآنی در سراسر کشور بیان کرد و افزود: روزانه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف قرآنی در اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد که به دلیل عدم اشراف و اطلاع کافی خبری به اینگونه فعالیت‌ها اطلاع‌رسانی مناسبی از آنان صورت نمی‌گیرد یا اخبار این رویداد‌ها مدت‌ها بعد و با تأخیر منتشر می‌شود. این شبکه می‌تواند رویداد‌های قرآنی را در کوتاهترین زمان ممکن به اطلاع مخاطبان برساند.

مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن از اعلام آمادگی رابطان خبری این سازمان جهت همکاری با خبرگزاری‌ها خبر داد و گفت: پس از ایجاد این ظرفیت خبری در کشور، آمادگی داریم اخبار قرآنی را حتی از دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور به سمع و نظر مردم و اهالی محترم رسانه برسانیم.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha