نمایش آثار قرآنی هنرمندان ایران و پاکستان در گالری لاهور + عکس
کد خبر: 4006670
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
به مناسبت هفته وحدت انجام شد؛

نمایش آثار قرآنی هنرمندان ایران و پاکستان در گالری لاهور + عکس

نمایشگاه أثار خوشنویسان مشهور ایران و پاکستان در گالری هنری پنجاب در شهر لاهور با هدف تقویت روابط بین دو کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از لاهور، نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان ایران و پاکستان به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و با مشارکت انجمن خوشنویسان پاکستان و ایوان علم و فن پاکستان 26 مهرماه در گالری هنری پنجاب متعلق به مجتمع دولتی فرهنگ، هنر و زبان پنجابی، با حضور محمدرضا ناظری؛ سرکنسول و جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور افتتاح شد.

در این نمایشگاه 40 اثر هنری از خوشنویسان مشهور ایرانی از جمله علی رضا کدخدایی، کاظم خراسانی و مسعود صفار و 17 خوشنویس ایالت پنجاب از جمله اسلم کمال، همایون خان بنگش، شفیق فاروقی، خالد محمود صدیقی به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه با حضور برخی از شخصیت‌ها و مسئولان پاکستانی از جمله صغرا صدف؛ رئیس موسسه فرهنگ هنر و زبان پنجابی، محمد عاصم چودری؛ مدیر اجرایی مرکز هنری الحمرا و کلنل مقصود مظهر؛ رئیس ایوان علم و فن افتتاح شد و در ان آثار خوشنویسی قرآنی و اشعار فارسی خوشنویسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

خالد محمود صدیق؛ رئیس انجمن خوشنویسان پاکستان و دیگر هنرمندان خوشنویس از جمله عرفان قریشی، اسلم کمال، شفیق فاروقی، واجد محمود یاقوت، محمد ضمیر حسن نفیسی، شوکت علی منهاج، زبیر مغول، عثمان غنی، آکاشا ساحل، حافظ زین العابدین، عبدالرحمن عبدو، خان بنگش و محفوظ بت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

محمدرضا ناظری، سرکنسول ایران در لاهور در گفت‌وگو با خبرنگاران محلی حاضر در این نمایشگاه گفت: افتتاح نمایشگاه خوشنویسان مشهور ایران و پاکستان در شهر لاهور مرکز فرهنگی این کشور باعث تقویت روابط بین دو کشور می شود.

وی هنر خوشنویسی را میراث مشترک دو کشور خواند و افزود: امید است پس از پایان همه گیری ویروس کرونا و بهتر شدن وضعیت موجود، سفر هنرمندان ایرانی و پاکستانی به کشور مقابل آغاز و زمینه برای توسعه روابط مردم با مردم هموار شود.

جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام خود به مناسبت افتتاح این نمایشگاه گفت: عوامل زیادی در گسترش هنر خوشنویسی به عنوان هنر قدسی مطرح است که مهمترین آن این است که با خوشنویسی، آیات قرآن نگاشته می شود و این هنر از این کتاب آسمانی اعتبار می گیرد.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی ایران در تمام موزه های جهان حضور دارد افزود: نسخه نهایی برای نجات بشر همان فرهنگ است چون هیچ انسانی با هر سلیقه و فرهنگی نیست که با هنر مخالفت داشته باشد. زبان هنر زبان مشترک ملت هاست و هر شخصی در هر جای دنیا با هر زبانی با هنر ارتباط برقرار می‌کند.

پس از افتتاح نمایشگاه مشترک آثار هنری ایران و پاکستان، سرکنسول و مسئول خانه فرهنگ کشورمان به همراه دیگر مسئولان پاکستانی و خوشنویسان این کشور از آثار هنرمندان ایرانی و پاکستان بازدید کردند. این نمایشگاه به مدت 10 روز به روی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha