میزبانی مسجد جامع مسکو از آثار قرآنی هنرمندان ایرانی
کد خبر: 4006682
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

میزبانی مسجد جامع مسکو از آثار قرآنی هنرمندان ایرانی

آثار خوشنویسی قرآنی هنرمندان ایرانی در مسجد جامع مسکو به مناسبت هفته وحدت به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت هفته وحدت و میلاد النبی(ص)، نمایشگاه آثار قرآنی با مشارکت اداره مسلمانان روسیه، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و سفارت ترکیه در مسجد جامع مسکو برپا شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، روشن ابایوسف، معاون رئیس اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه ضمن ابلاغ پیام مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رییس شورای مفتیات روسیه گفت: ماه ربیع الاول ماه تولد پیامبر محبوب ما محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است و برگزاری رویدادهایی در این زمان برای آشنایی مردم با آخرین رسول بزرگوار خدا بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: آشنایی جوانان با ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص) و مسیر زندگی ایشان که سرشار از الگوهای ارزشمند است، جزو اهداف این نمایشگاه است.

در ادامه، ایلدار آلیوت‌دینف، مفتی مسکو درباره محتوای نمایشگاه برای حاضران سخن گفت و خاطرنشان کرد: هر یک از آثار این نمایشگاه، دارای اهمیت معنوی و اطلاعاتی برای مؤمنان است و میراث بزرگ پیامبر اسلام را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش؛ در این نمایشگاه یک ماهه علاوه بر نمایش آثار خوشنویسی قرآنی از هنرمندان ایرانی، شرکت کنندگان با تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص) آشنا می‌شوند.

همچنین، عکس‌های جالب و منحصر به فردی از آثار متعلق به صدر اسلام که در موزه توپکاپی استانبول نگهداری می‌شود، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

نمایش آثار خوشنویسی قرآنی هنرمندان ایران در مسجد جامع مسکو/آماده

نمایش آثار خوشنویسی قرآنی هنرمندان ایران در مسجد جامع مسکو/آماده

انتهای پیام
captcha