سازمان ملل انفجار تروریستی در پایتخت سوریه را محکوم کرد
کد خبر: 4006835
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

سازمان ملل انفجار تروریستی در پایتخت سوریه را محکوم کرد

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از انفجار تروریستی اخیر در پایتخت سوریه، تأکید کرد که هر‌گونه اقدام خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند.

سازمان ملل انفجار تروریستی در پایتخت سوریه را محکوم کردبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، فرحان حق، معاون سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه امروز (چهارشنبه) به حادثه انفجار دو بمب دست‌ساز در اتوبوس حامل نیروهای نظامی سوریه در شهر دمشق، پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

فرحان حق طی سخنانی در این باره گفت: گزارش‌های مربوط به حمله امروز به اتوبوس حامل نظامیان که به کشته شدن افراد زیادی انجامید را با نگرانی دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی گوترش همچنین از نگرانی سازمان ملل در قبال عملیات توپ باران در استان مرزی ادلب در شمال غرب سوریه خبر داده و خاطرنشان کرد: ما خشونت را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم.

یادآور می‌شود، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) صبح امروز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که نزدیک ساعت ۶:۴۵ صبح به وقت محلی (۷:۱۵ به وقت تهران) یک اتوبوس نظامی هنگام تردد در شهر دمشق، در نزدیکی پل «الرئیس» هدف حمله تروریستی به وسیله دو بمب دست ساز از پیش چسبانده شده به آن قرار گرفته و در نتیجه این حادثه  ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و شماری دیگر نیز زخمی شدند، در حالی که نیروهای مهندسی ارتش سوریه نیز بمب دیگری که پس از انفجار از اتوبوس افتاده بود را خنثی کردند.

گروه سرایا قاسیون، در بیانیه‌ای اعلام کرد توانسته است با به کارگذاشتن مواد منفجره در زیر مینی بوس حامل نیروهای ارتش سوریه این خودرو را در منطقه «جسر الرئیس» در دمشق منفجر کند.

این گروه تهدید کرد که به عملیات های ترویستی خود در داخل مناطق تحت کنترل حکومت سوریه ادامه خواهد داد.

سرایا قاسیون در دمشق و حومه آن فعالیت دارد و  ادعا کرده که سابق بر این نیز در حملاتی ارتش سوریه و گروه‌های هم پیمان آن را هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه سوریه، شامگاه امروز، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی، اعلام کرد که تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برای بالا بردن روحیه خود این عملیات را انجام داده‌اند به ویژه آنکه این گروه‌ها در برابر ارتش سوریه در ادلب متحمل شکست‌های پی‌در‌پی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha