استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیگیری شود
کد خبر: 4006850
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیگیری شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه امروز مهم‌ترین تهدید زیستی، بیماری کرونا است، گفت: استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ صورت جدی باید پیگیری شود.

استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ صورت جدی پیگیری شود

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 28 مهرماه در جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه اصول و اهداف اساسی پدافند غیرعامل افزایش تاب‌آوری و پیش‌بینی و پیشگیری در شرایط حاد و بحرانی است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با سرلوحه قرار دادن این ملاحظات و الزامات پدافندی برابر موج‌های سهمگین بیماری کرونا ضمن حفظ آمادگی‌ها و افزایش پیش‌بینی‌ها در تأمین و تجهیز امکانات و زیرساخت‌های اساسی سطح خدمات‌رسانی خود را به مردم افزایش داده و موجب کاهش آسیب‌پذیری شده است.

وی ادامه داد: ماهیت اپیدمی کرونا پیش‌رونده و طبیعت این بیماری انتقال فردبه‌فرد یا فرد به یک گروه است که در این راستا اگر ملاحظات مؤثر انجام نشود و رعایت پروتکل‌ها موردتوجه قرار نگیرد، افت‌وخیز ویروس به‌صورت طبیعی گسترش پیدا می‌کند.

کارخائی با اشاره به اینکه شرایط ثبات و پایداری که با تلاش فراوان به‌دست‌آمده از دست می‌رود و منجر به افزایش مبتلایان و بستری‌ها می‌شود یادآور شد: پدافند غیرعامل با تهدیدات محتمل در ارتباط است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: امروز مهم‌ترین تهدید از لحاظ پدافند زیستی بحث بیماری کروناست که آسیب‌پذیری آن القای عادی شدن، سهل‌انگاری و بی‌توجهی به این ویروس در جامعه است.

کارخائی با بیان اینکه راه مقابله با این تهدید هشدارهای لازم و اعلام‌خطر به جامعه، است اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقناع‌سازی و تشویق و ترغیب شهروندان برای انجام واکسیناسیون است.

به گفته وی؛یکی از ضروریات برای موفقیت برنامه واکسیناسیون، مشارکت جامعه  اعتماد و اطمینان به برنامه واکسیناسیون است.

انتهای پیام
captcha