قدرت واقعی اسلام با وحدت جامعه بزرگ اسلامی متجلی می‌شود
کد خبر: 4006922
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

قدرت واقعی اسلام با وحدت جامعه بزرگ اسلامی متجلی می‌شود

امام جمعه کرمانشاه گفت: قدرت واقعی اسلام با وحدت جامعه بزرگ اسلامی متجلی می‌شود و امام راحل وقتی رهبر ابر قدرت شرق را مورد خطاب قرار می‌دهد او را به معنویت و تفکر الهی دعوت می‌کند و این امر به پشتوانه قرآن و اسلام است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، ۲۹ مهرماه در نشست با ائمه جمعه استان کرمانشاه به مناسبت هفته وحدت با محوریت نقش علما و تقویت امت اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) با تأکید بر ضرورت بصیرت‌افزایی حول محور دین و پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: همگان اذعان دارند که موفقیت اسلام و جهانی شدن این آئین بزرگ الهی مرهون اخلاق نیکو و خلق عظیم پیامبر(ص) است و باید دانست که این خلق عظیم پیامبر(ص) است که اسلام را قدرتمند می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال است که این سبک و سیاق محفوظ مانده و باید آن را حفظ کنیم، گفت: وحدت بین جامعه بزرگ اسلامی موجب شکوفایی قدرت واقعی اسلام خواهد شد و لذا وقتی امام راحل رهبر ابر قدرت شرق را مورد خطاب قرار می‌دهد و او را به معنویت و تفکر الهی دعوت می‌کند این امر به پشتوانه قرآن و اسلام است.

آیت‌الله علما افزود: وحدت همواره در متن اسلام موجود است و قرآن ملاک را تقوا و تقوا، شرط رسیدن به بصیرت و فهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: تقوا باشد، وحدت هم هست، بصیرت هم هست و فهم است و انسان الهی و ربانی خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید معیار همه ما شیعه و سنی، رسول خدا(ص) باشد و مهم شخص نبی مکرم اسلام(ص) و عمل ایشان است، گفت: در مجموع اعمال ما نشان می‌دهد تا چه میزان پیرو راستین پیامبر اسلام(ص) هستیم.

انتهای پیام
captcha