محفل قرآنی ستاد نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4007463
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
با تلاوت «احمد ابوالقاسمی»؛

محفل قرآنی ستاد نهاجا برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن کریم در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

ارسالی//محفل قرآنی ستاد نهاجا برگزار شد + عکسبه گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری و پیشکسوت قرآن کشورمان، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیرو در مسجد النبی(ص) ستاد نهاجا برگزار شد.  

حجت‌الاسلام قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه چنین روزی به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است، گفت: رابطه قرآن و اخلاق، بسیار گسترده است، اما یکی از زیباترین جلوه‌های رابطه قرآن و اخلاق، ارتباط و تأثیر متقابلشان بر آدمی است که بین قرآن و اخلاق یک نوع رابطه وجود دارد.

وی با بیان اینکه محبت از ظریف‌ترین صفات اخلاقی و ملکات انسانی است و جزو صفات اخلاقی دسته‌بندی می‌شود، اظهار کرد: قرآن در این باره فرموده: «وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ» آنهایی که ایمان به خداوند آورده‌اند، عشق و علاقه بیشترى به او دارند.

قاضی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۷ ربیع‌الاول می‌تواند نقطه عطف و آغاز خوبی برای تذکر اخلاق نبوی به عموم جامعه باشد، اظهار کرد: راز موفقیت پیامبر(ص) در مدیریت حکومتی، عشق‌ورزی و عشق به مردم بود و اگر این شیوه مفید و کارآمد در مدیریت او وجود نداشت، هرگز توفیق رفع مشکلات و موانع طاقت فرسا را پیدا نمی‏‌کرد.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با بیان اینکه مهرورزی از زیباترین آموزه‌‏های اخلاقی و نقش سازنده و مؤثری در جهت گرایش انسان‏‌ها به سوی حق و عدالت ایفا می‏‌کند، افزود: حضرت علی(ع) در این رابطه می‏‌فرماید «دل‏‌های انسان‏‌ها بیگانه و نامأنوس است و هر فرد از راه مهرورزی و محبت وارد شود، با آن الفت می‏‌گیرد».

حسن ختام این برنامه اجرای تواشیح از سوی گروه همخوانی نجوا در مدح رسول مهربانی‌ها بود.

انتهای پیام
captcha