نهایی‌شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی
کد خبر: 4008024
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

نهایی‌شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی کارکنان دولت تقریبا در این کمیسیون نهایی شده و قرار است با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی این طرح بازبینی و با رفع موانع آن، طرح به صحن علنی مجلس ارائه شود.

به گزارش ایکنا، کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افرادی که با شرکت‌ها، وزارتخانه‌های دولتی و نهادها با عناوین مختلف از قراردادها مانند قرار داد کار معین، مدت محدود، نیروهای حجمی،ساعتی و حمایتی دارای همکاری هستند این امر یک فضای آشفته ایجاد کرده و علاوه بر سوخت کردن درآمد دولت، تاثیر مثبتی بر کیفیت کار این افراد ندارد.

وی با تاکید بر اینکه درآمد این افراد در قالب این نوع از قراردادهای کاری با شرکت‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی پاسخگوی نیازهای زندگی این همکاران نیست، تصریح کرد: این‌نوع از قراردادهای کاری برای آنان و حتی دولت یک معضل بوده و باید این کارکنان تبدیل وضعیت و ساماندهی شوند.

سرمدی واله اضافه کرد:به همین منظور مجلس به دنبال آن است که این افراد را ساماندهی کرده و کارکنان دولت و یا کسانی که با دولت ارتباط کاری دارند،کارشان مستقیم با دولت باشد و واسطه‌ها حذف شوند.

صادرات دام زنده را باز بگذاریم

وی در ادامه با اشاره به دامداران سطح کشور اظهار کرد: متاسفانه دامداران در کشور دچار معضل هستند و در بحث فروش دام ،تهیه نهاده برای دام و تسهیلاتی که دریافت می‌کنند با مشکل مواجه‌اند.

سرمدی واله با بیان اینکه دامداران را رها کرده‌ایم و از آنان حمایت نمی‌کنیم، یادآور شد: یکی از راهکارهای حمایت از دامداران تهیه نهاده‌های دامی، متناسب با قیمتی است که دامداران توانایی خرید آن را برای دام خود داشته باشند و راهکار دیگر هم آن است که صادرات دام زنده را باید باز بگذاریم تا دام مازاد صادر شود تا از این طریق بتوانیم از محل ارز آوری که صادرات دارد به حال و روز دامداران رسیدگی کنیم تا مشکلاتشان مرتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: دام بر روی دست دامداران مانده و به دلیل عدم توانایی در تامین نهاده، توان نگهداری از آن را ندارند و از طرفی هم امکان فروش دام خود با قیمت ارزان را ندارند.

سرمدی واله با اشاره به اینکه در کشور دام موجود است، اضافه کرد: با آزادسازی صادرات دام زنده می‌توان بخشی از دام را صادر و با ارز آوری آن مشکل دامداران را مرتفع و از طرفی با کنترل قیمت‌ها محصولات دامی مانند گوشت با قیمت مناسب به دست مصرف کننده داخل کشور برسد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه از مرتفع شدن مشکل زمین فرهنگیان خبر داد و گفت: مسکن تعاونی فرهنگیان اسدآباد و زمینی که قرار بود به تعدادی از فرهنگیان شهرستان داده شود یک زخم کهنه از سال‌های قبل بوده که همچنان مانند گره‌ای کور باقی مانده بود.

سرمدی واله افزود: سال‌ها قبل تعدادی از فرهنگیان مبالغی را برای ساخت مسکن به سختی تهیه و پرداخت کرده بودند اما عملا زمینی به آنان برای احداث مسکن فرهنگیان تحویل داده نشده بود و تاکنون جواب قانع کننده‌ای نگرفته بودند.

وی خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته با هماهنگی‌هایی که تعاونی مسکن فرهنگیان با نماینده مردم اسدآباد داشت و نیز با جلسات متعددی که با وزیر مسکن و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی مسکن و مسئولان استانی با پیگیری‌های مجدانه داشته‌ایم مشکل زمین مسکن فرهنگیان سرانجام پس از چندین سال مرتفع شده و در آستانه تهیه نقشه تفکیکی هستند تا بتوانند طبق قانون جاری تعاونی مسکن کشور این امتیازات را به افراد واگذار کنند و با طی شدن این روند فاز ساخت و ساز طرح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha