نقشه آمریکایی ـ‌ صهیونیستی برای تجزیه منطقه را ناکام گذاشتیم / مأرب به زودی آزاد می‌شود
کد خبر: 4008363
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن:

نقشه آمریکایی ـ‌ صهیونیستی برای تجزیه منطقه را ناکام گذاشتیم / مأرب به زودی آزاد می‌شود

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه مقاومت ملت یمن و رشادت نیروهای مسلح آن نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه منطقه را ناکام گذاشت، تأکید کرد که به‌زودی آزادی کامل مأرب را اعلام خواهند کرد.

به گزارش ایکنا، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار با رد شایعه‌پراکنی‌های محور آمریکایی ـ سعودی درباره وضعیت نبرد در استان مأرب، واقعیت‌ها را روشن کرد.

سرلشکر العاطفی با بیان اینکه به‌زودی با اعلام خبر آزادی مأرب ملت یمن و همه آزادگان یمنی خوشحال خواهند شد، گفت: مأرب سرزمینی یمنی است و هر منطقه اشغالی از یمن به حاکمیت یمن بازخواهد گشت. این موضوعی قابل بحث نیست.

او با بیان اینکه اغلب شهرهای استان مأرب از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی تأمین امنیت شده‌اند، گفت: نیروهای ما به اطراف شهر مأرب رسیده‌اند و تقریباً این شهر به شکل گازانبری محاصره شده است.

وزیر یمنی درباره طرحی که صنعاء برای حل مسئله مأرب ارائه کرده بود، گفت: این طرح در وهله نخست طرحی بشردوستانه بود و در مفاد آن مشروعیت واقعی ملی و دیدگاهی راهبردی را برای رهبری انقلابی و سیاسی ما بیان می‌کند که برخاسته از اراده آزاد و مستقل است.

او نفت یمن را ثروتی حاکمیتی و دارایی ملت یمن دانست و گفت: ما یک سلاح راهبردی بازدارنده برای رد هر گونه تجاوز مستقیم و غیرمستقیم داریم که می‌تواند تأسیسات نفتی ما را هدف بگیرد.

وزیر یمنی با بیان اینکه نیروهای یمنی بیش‌ترین دقت را روی حفظ جان آوارگان یمنی دارند، گفت: متجاوزان و مزدورانشان از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

او در عین حال تصمیم عفو عمومی را که از سوی رهبری سیاسی و انقلابی یمن مطرح شده از موضع قدرت و همچنان باز دانست و گفت: کسانی که مایل به بازگشت به آغوش وطن هستند از حقوق کامل خود برخوردار شده و باید به وظایف ملی خود عمل کنند.

العاطفی تأکید کرد که سرنوشت مزدوران ائتلاف سعودی بدتر از آن چیزی خواهد بود که آمریکا بر سر مزدورانش در افغانستان آورد.

او حضور نظامی انگلیس در استان المهره یمن را هم اشغالگری و استعمار آشکار خواند و گفت: ما با این اشغالگران به عنوان قدرت استعماری برخورد می‌کنیم که حاکمیت ملی یمن را نقض کردند.

وزیر دفاع یمن با تأکید بر اینکه با همه متجاوزان در جزایر اشغالی یمن هم برخورد خواهد شد، گفت: ما تا وقتی که هر وجب از خاک اشغال شده کشورمان را آزاد نکنیم، آرام نخواهیم گرفت.

او افزود: ما در چارچوب مسئولیت خود  امنیت دریانوردی را تأمین خواهیم کرد و اظهارات رسمی سخنگوی رسمی نیروهای مسلح آن چیزی است که ما به آن اعتراف داریم و اعلام می‌کنیم.

او افزود: ریاض و ابوظبی به دنبال باج‌گیری از جامعه بین‌المللی هستند از همین رو می‌خواهند موضوع امنیت در دریای سرخ و باب المندب را بین‌المللی کنند.

العاطفی گفت: اگر تجاوز و محاصره علیه ملت یمن ادامه یابد دشمن را متحمل درد زیادی خواهیم کرد و عمق مناطق حساس آنها را هدف می‌گیریم، زیرا ما چاره‌ای جز اتخاذ گزینه ایجاد بازداردنگی راهبردی نداریم.

او تأکید کرد: رهبران انقلابی و سیاسی ما با نابودی هر متجاوز و اشغالگر و مزدوری به دنبال اعمال حاکمیت ملی آزاد و مستقل بر یمن هستند.

وزیر دفاع یمن گفت: جنگ جهانی علیه یمن شکست خورده است و متجاوزان راهی جز اعتراف به شکست ندارند. مقاومت ملت یمن و رشادت‌های فرزندان ارتش و کمیته‌های مردمی نقشه ترسیم مجدد نقشه‌های نفوذ صهیونیستی ـ آمریکایی ـ انگلیسی و فرانسوی در منطقه را ناکام گذاشت.

آمریکا در مقطع اخیر با پیشروی سریع نیروهای یمنی در استان مأرب خواستار توقف این نبرد شده و یمنی‌ها را به تشدید محاصره در صورت تلاش برای آزادی مأرب تهدید کرده بود.

مأرب پایگاه عناصر تکفیری وابسته به ائتلاف سعودی است و به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و موقعیت راهبردی آن، آزادی این استان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای صنعاء برخوردار است.

دولت صنعا پیش‌تر ابتکاری را برای حل مسالمت‌آمیز مسئله مأرب مطرح کرده بود که با مخالفت دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی همراه شد.

ائتلاف سعودی شرط صنعاء درباره توقف تجاوز و محاصره علیه یمن برای ورود به مذاکره برای حل بحران این کشور را رد می‌کند.

انتهای پیام
captcha