وصیت‌نامه شهدا روشنگر راه حقیقت و راهنمای رسیدن به تعالی الهی است
کد خبر: 4008404
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
در یادواره 137 شهید طارم مطرح شد؛

وصیت‌نامه شهدا روشنگر راه حقیقت و راهنمای رسیدن به تعالی الهی است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور خطاب به جوانان توصیه کرد: وصیت‌نامه شهدا روشنگر راه حقیقت و راهنمای رسیدن به تعالی الهی است؛ سعی کنید با مطالعه وصیت‌نامه این عزیران، راه شهدا را بهتر بشناسید.

سید‌محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سید‌محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، چهارم آبان‌ماه در مراسم یادواره 137 شهید شهرستان طارم که در سالن ورزشی 31 خرداد شهر آب‌ بر که با حضور جمعی از خانواده شهدا، جانباز و ایثاگر برگزار شد، بیان کرد: خط شهادت از ابتدای خلقت بشریت تا به امروز استمرار داشته است، همان‌طور که در دوران انبیای الهی گروهی بودند که از جان و مال خود در راه جهاد و دفاع از مظلومین  گذشتند؛ امروز هم این  روحیه وجود داشته و این راه ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه همان‌طور که قرآن می‌فرماید شهدا بر سر عهد و پیمانی که بستند، ایستادند، افزود: راه قتال و جهاد راه دشواری است و هر کسی مرد این میدان نیست؛ کسانی می‌توانند در این عرصه وارد شوند که اهل فداکاری، ایثار، گذشت، پایمردی و استقامت باشند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: در این جمع افرادی حضور دارند که در جبهه‌ها حضور فعالی داشتند؛ گروهی از این مردان خدا جان خود را در جبهه و در طول هشت سال دفاع مقدس فدا کردند و عده‌ای نیز با همان روحیه ایثار، فداکاری و گذشت در راه انقلاب مقاوم ایستاده‌اند. این گروه در حوادث سخت همیشه آماده‌اند و همان‌طور که دیدید در جریان اتفاقات سوریه و عراق فرزندان برومند ایران اسلامی با همان روحیه ایثار و شهادت به یاری مظلومان شتافتند و آنها را از دست داعش جنایتکار و خبیث نجات دادند. این روحیه همانطور که در گذشته وجود داشت در آینده هر جایی که اقتضا کند با همان اقتدار ظاهر خواهد شد.

وی افزود: نه  فقط یادگاران دفاع مقدس بلکه نسل جدید همچون محسن حججی‌ها در این میدان وارد شده و نشان خواهند داد که این تفکر و اندیشه در کشور ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. تا زمانی که ما شهید تقدیم انقلاب می‌کنیم یعنی ملت ما زنده است و سربلند و سرزنده هستیم؛ همان‌طور که امروز در حوزه سلامت نیز این روحیه ایثار و گذشت را مشاهده می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه دشمنان اسلام از گذشته تا امروز در مقابل اسلام ایستادند، گفت: همه ما می‌دانیم که راه سخت است اما دشمنان بدانند ما هیچ زمانی آغازگر نخواهیم بود اما غیرت دینی ما نمی‌گذارد در مقابل تهاجم دشمنان بی‌تفاوت بنشینیم، در جای خود به‌صورت شایسته با نیرنگ دشمنان برخورد می‌کنیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به وصیت‌نامه شهدا، خطاب به جوانان توصیه کرد: وصیت‌نامه شهدا روشنگر راه حقیقت و راهنمای رسیدن به تعالی الهی است؛ سعی کنید با مطالعه وصیت‌نامه این عزیران، راه شهدا را بهتر بشناسید. شهدا در وصیت‌نامه‌های خود ما را به داشتن روحیه انقلابی، وحدت، انسجام و اطاعت از ولایت‌فقیه دعوت کرده و از ما خواستند تا راهشان را ادامه دهیم.
مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha