اقامه نماز طلب باران با حضور امیر قطر در دوحه
کد خبر: 4008712
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

اقامه نماز طلب باران با حضور امیر قطر در دوحه

مراسم اقامه نماز طلب باران، امروز، 6 آبان‌ماه، با حصور «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر قطر در مصلای «الوجبة» شهر «دوحه»، پایتخت این کشور اقامه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، در مراسم اقامه نماز طلب باران امروز در دوحه علاوه بر امیر قطر، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق این کشور؛ حسن بن عبدالله الغانم، رئیس مجلس شورای قطر و شماری از بزرگان، وزرا و مقامات این کشور حضور داشتند.

این نماز به امامت «شیخ ثقیل بن سایر الشمری»، قاضی دادگاه عالی قطر و عضو شورای عالی قضایی این کشور اقامه شد.

در همین راستا، کاربران شبکه‌های اجتماعی، کلیپی از امیر قطر را منتشر  کردند که پس از پایان نماز به *تأسی از پیامبر اکرم(ص) عبای خود را به صورت وارونه پوشیده بود.
 
پیش از این دیوان امیری قطر اعلام کرد که شیخ تمیم خواهان اقامه نماز طلب باران در سراسر قطر شده است. نماز باران امروز علاوه بر مصلای «الوجبة» شهر دوحه، در شماری از مساجد و نمازخانه‌های این کشور اقامه شد.
 
**انس بن عیاض لیثی، از حضرت جعفر بن محمّد(علیهما السلام) نقل کرده که آن حضرت فرمودند: رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلم هر گاه طلب باران می‌کردند به آسمان نگریسته و عبای خود را از راست به چپ و از چپ به راست تغییر می‌دادند یعنی طرف راست را به چپ و جانب چپ را به سمت راست می‌انداختند.

راوی می گوید: عرض کردم: مقصود آن سرور از این کار چه بود؟

فرمود: مقصود و منظور آن حضرت این بود که خشکی و قحطی به بارندگی و فراوانی مبدّل می‌گردد.
انتهای پیام
captcha