سخنان رهبر انقلاب درباره کتاب «حوض خون» + فیلم
کد خبر: 4008732
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

سخنان رهبر انقلاب درباره کتاب «حوض خون» + فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ دیدم که این کتاب [حوض خون] تفصیل این چیز‌ها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند.

رهبر انقلاب درباره کتاب «حوض خون» چه گفتندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات راه یار، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب، در بیانات امروزشان در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان به کتاب «حوض خون» از کتاب‌های تازه منتشر شده درباره دفاع مقدس اشاره کردند.
 
ایشان در بخشی از سخنرانی‌شان با اشاره به کتاب «حوض خون» فرمودند: «من اخیراً یک کتابی خواندم به نام «حوض خون» ــ البته من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [این‌ها را]دیدم ــ که این کتاب تفصیل این چیز‌ها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ این‌ها چیز‌هایی است که قابل ذکر کردن است.»
 
براساس این گزارش، کتاب «حوض خون»؛ خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از بانوان اندیمشکی از رخت‌شویی البسه رزمندگان دفاع مقدس در بیمارستان شهید کلانتری است که تدوین و نگارش آن برعهده فاطمه سادات میرعالی بوده است. 
 
میرعالی در بخشی از مقدمه خود درباره راویان کتاب این‌طور نوشته است: «اولِ مصاحبه‌ها درد و زجرشان توی ذهنم پررنگ بود، اما انتهای مصاحبه وقتی متوجه می‌شدم هنوز حاضر هستند پای انقلاب جان بدهند، وقتی تلاش می‌کردند راهی برای شستن لباس‌های رزمندگان جبهه مقاومت پیدا کنند و بعضی از آن‌ها از من می‌پرسیدند «راهی سراغ نداری بریم سوریه لباس رزمنده‌ها رو بشوریم؟»، معادلات ذهنم درباره اینکه افرادی زجرکشیده هستند به هم می‌خورد. خانم‌های رختشویی با وجود همه سختی‌ها و درد‌هایی که دیده‌اند و از نزدیک تکه‌های بدن شهدا را لمس کرده‌اند، روح زینبی دارند و با بیان تمام تلخی‌ها، از شستن لباس رزمنده‌ها به زیبایی یاد می‌کنند. اگر غیر از این بود، اکنون با وجود ناتوانی، باز پای ثابت فعالیت‌های انقلاب نبودند.» 
 
 
بنابرین گزارش در بخش ضمیمه کتاب، تصویر راویان کتاب به همراه تصاویری از فعالیت‌های این بانوان اندیمشکی در دفاع مقدس، شهدای منتسب به آن‌ها و همچنین بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک به عنوان محل رخت‌شویی البسه رزمندگان آمده است.
 
براساس این گزارش، کتاب ۵۰۴ صفحه‌ای «حوض خون» که حاصل همکاری دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، با قیمت ۸۰ هزار تومان به همت انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است و علاوه بر کتابفروشی‌های کشور، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر raheyarpub@ و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز می‎‌توانند با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس گیرند. 
انتهای پیام
captcha