برگزاری رقابت‌های حفظ و ترتیل قرآن در مسجد کوفه
کد خبر: 4008842
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

برگزاری رقابت‌های حفظ و ترتیل قرآن در مسجد کوفه

مسجد کوفه از امروز به مدت دو روز مسابقه حفظ و ترتیل قرآن کریم را با حضور علاقه‌مندان شیعه و سنی از شماری از استان‌های این کشور برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی عراق(واع)، دهمین دوره مسابقات قرآنی حفظ و ترتیل السفیر به همت دبیرخانه مسجد کوفه در مصلای مسلم بن عقیل(ع) این مسجد راه‌اندازی شد.

ذورالفقار الحیدری، مسئول اطلاع‌رسانی در دبیرخانه مسجد کوفه در اظهاراتی خبری گفت: این مسابقه با حضور اساتید دانشگاه و حوزه و با مشارکت آستان‌های مقدس و حرم‌های شریف ائمه، سازمان‌های اوقاف سنی و شیعه و نهادهای قرآنی و تعدادی از استان‌ها برگزار شده است.

الحیدری افزود: فعالیت این مسابقات در دو روز متوالی با جلسات صبح و عصر و حضور داوران تخصصی در حوزه قرآنی ادامه خواهد داشت.

هادی زنگیل، رئیس اداره امور دینی دبیرخانه مسجد کوفه نیز به نوبه خود گفت: 50 متسابق در ترتیل و حفظ 30 جزء قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

مسجد بزرگ کوفه از مساجد بزرگ جهان اسلام و چهارمین مسجد مهم نزد شیعیان بعد از مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی است. مسجد کوفه در شهر کوفه واقع شده است. کوفه از شهرهای عراق است که در جنوب این کشور و در ۱۰ کیلومتری شمال شرق نجف قرار دارد.

مسجد کوفه از همان ابتدای تأسیس، یکی از مراکز فرهنگی شهر به شمار می‌رفت. هنگامی که امام علی(ع) در سال ۳۶ق وارد کوفه شد، ابتدا به مسجد کوفه رفت و در آنجا برای مردم سخنرانی کرد. امام پس از استقرار در کوفه، در مسجد کوفه تفسیر قرآن و علوم دیگر درس می‌داد.

انتهای پیام
captcha