صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی در الخلیل را به‌طور کامل بستند
کد خبر: 4009306
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی در الخلیل را به‌طور کامل بستند

نظامیان صهیونیست، دیروز شنبه، 8 آبان، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری را به بهانه برگزاری جشن یهودیان به‌طور کامل به روی نمازگزاران فلسطینی بستند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، شیخ حفظی ابو اسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست به بهانه برگزاری مراسم جشن «سبت ساره» یهودیان، این مسجد را به روی مسلمانان بسته و به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه ورود به مسجد را دادند.
 
وی افزود: مسجد از ساعت 3 بعدازظهر روز جمعه (7 آبان) بسته شد و این مکان مقدس تا ساعت 22 شنبه شب به وقت محلی، به روی نمازگزاران فلسطینی بسته ماند.
 
ابو اسنینه اظهار کرد: بسته شدن مسجد شامل جلوگیری از پخش اذان و حضور کارمندان اداره اوقاف در مسجد بود و به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه کامل داده شد که در مسجد و حتی در بخش‌ منبر و محراب آن حضور یافته و مراسم خود را برگزار کنند.
 
این مسئول فلسطینی اشاره کرد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در اطراف مسجد حضور یافته و به بهانه برگزاری مراسم جشن یهودیان، چادرهایی در صحن‌های مسجد برپا کرده بودند.
 
مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع است و تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد. مسلمانان معتقدند که ضریح حضرت ابراهیم(ع) در این مسجد واقع شده است. این مسجد 10 روز در سال در مناسبت‌های مذهبی یهودیان به طور کامل به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 
مقامات اسرائیلی در سال 1972 به یهودیان اجازه انجام عبادت در گوشه‌ای از این مسجد را دادند. پس از قتل عام مسلمانان از سوی صهیونیست‌ها در سال 1994 میلادی، که در آن 29 نمازگزار کشته و صدها نفر دیگر مجروح شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. اسرائیل در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و گفتن اذان در مسجد را نمی‌دهد.
 
گفتنی است، حدود 400 شهرک‌نشین صهیونیست که در منطقه مسکونی قدیمی شهر الخلیل سکونت دارند، توسط 1500 سرباز اسرائيلی محافظت می‌شوند.
انتهای پیام
captcha