بازگشایی مراکز آموزش قرآن در مساجد قطر
کد خبر: 4009766
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۳

بازگشایی مراکز آموزش قرآن در مساجد قطر

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر با اعلام فهرست 61 مرکز جدید آموزش قرآن پسران، از بازگشایی مراکز قرآنی مساجد در این کشور برای کلاس‌های حضوری خبر داد.  

 آموزش قرآن در مساجد قطر

به گزارش ایکنا به نقل از العرب، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اسامی و آدرس 61 مرکز جدید آموزش قرآن کریم ویژه پسران را که از دوشنبه، 10 آبان‌ماه، به منظور بازگشت قرآن‌آموزان به مراکز قرآنی افتتاح می‌شوند، اعلام کرد.
 
این اقدام در راستای رفع تدریجی محدودیت‌های کرونایی در کشور قطر انجام می‌شود.
 
اداره دعوت و ارشاد دینی قطر نیز برنامه‌ای اجرایی برای تسهیل در از سرگیری فعالیت‌های مراکز آموزش قرآن کریم و بازگشت تدریجی به شرایط قبل از شیوع کرونا تهیه کرده است.
 
بر اساس این برنامه اجرایی، بازگشایی مراکز قرآنی با رعایت کامل تدابیر پیشگیرانه انجام می‌شود که شامل حفظ فاصله اجتماعی میان قرآن‌آموزان و کادر آموزش، استفاده از ماسک، تزریق دو دوز واکسن برای کادر آموزش، کنترل دمای بدن به صورت روزانه و اطمینان از سلامتی کارکنان پیش از ورود به مراکز است.
 
بر اساس اعلام اداره دعوت و ارشاد دینی قطر، شرط سنی قرآن‌آموزان برای حضور در مراکز آموزش قرآن باید بالاتر از 10 سال باشد و افراد باید در محدوده جغرافیایی مرکز آموزش قرآن سکونت داشته باشند. همچنین اولویت با قرآن‌آموزانی است که پیش از شیوع بیماری کرونا در سال 2020 میلادی ثبت‌نام کرده بودند.
انتهای پیام
captcha