عربستان تعدی به لبنان را آغاز کرده و خلع سلاح حزب‌الله غیرممکن است
کد خبر: 4010492
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

عربستان تعدی به لبنان را آغاز کرده و خلع سلاح حزب‌الله غیرممکن است

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه عربستان سعودی به دلیل ناتوانی در تسلط بر امور سیاسی در لبنان خشمگین است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بحران کنونی شکست عربستان سعودی در منطقه است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که تعدّی کنونی عربستان سعودی به لبنان مرتبط با شکست این کشور در مأرب است، چرا که می‌خواهد با اعمال فشار بر لبنان توجهات را از نبردهای آنجا منحرف کند.

وی افزود: ریاض باید به خاطر دشمنی‌های غیرموجه خود با لبنان، از این کشور عذرخواهی کند و تشریح کرد که دولت عربستان راه اشتباهی را در پیش گرفته است، هیچ‌کس نمی‌تواند حزب‌الله و مردم لبنان را تنبیه کند.

شیخ قاسم افزود: لبنان ضعیف و بیچاره نیست و با عربستان مانند یک کشور مستقل برخورد می‌کند، ما دخالت عربستان در دولت را بعد از همه دستاوردهایی که حاصل کرده، نمی‌پذیریم.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: ما حتی اگر مورد حمله قرار بگیریم برای جلب رضایت عربستان تسلیم نخواهیم شد و آبروی خود را از دست نخواهیم داد و هیچ مسئولیتی در قبال آنچه اتفاق می‌افتد، نداریم. این احتمال وجود دارد که عربستان سعودی به تجاوزات خود به لبنان ادامه دهد و هیچ قیدوبندی ندارد و قصد انتقام دارد.

شیخ نعیم قاسم در رابطه با کشتار طیونه تصریح کرد که ایالات‌ متحده آمریکا در تمام تلاش‌های خود نتوانست به اهداف خود در لبنان دست پیدا کند، زیرا با ابزارهای مختلف سعی در برهم زدن فضای داخلی لبنان علیه حزب‌الله داشت و درنهایت نیز توفیق نیافت.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌ای که با کشتار طیونه در پی آن بودند؛ ساخته‌ای آمریکایی _ سعودی بود که از سوی حزب القوات انجام شد، اما حزب‌الله و جنبش امل آن را به نفع لبنان تغییر دادند، خاطرنشان کرد: حزب القوات تنها طرفی هستند که کمک‌های ویژه‌ای از عربستان سعودی دریافت می‌کنند و آمریکایی‌ها نیز سعی دارند با منسوب کردن این حزب به برخی از احزاب مدنی، وجهه آن را بهبود ببخشند.

وی در خصوص تعیین مرزهای دریایی با تأکید بر اینکه این دولت لبنان است که می‌گوید مرزهای ما کجاست و حزب‌الله دخالتی در آن نمی‌کند، گفت: ما منتظریم دولت روند مرزبندی مناطق مورد مناقشه را تمام کند.

 قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: اگر دولت بگوید که دشمن صهیونیستی به منطقه مورد مناقشه دست‌اندازی می‌کند، ما به عنوان مقاومت به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم در مورد روابط با سوریه خاطرنشان کرد که رابطه حزب‌الله و سوریه به ویژه با بشار اسد عالی و روابط با ارتش سوریه نیز بسیار عالی است.

وی افزود: رابطه حزب‌الله و سوریه یک رابطه ریشه‌دار ناشی از خون دادن در راه مبارزه، مقاومت و آزادی است و سطح رابطه هیچ‌گاه به اندازه اکنون برجسته نبوده است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه تعداد زیادی از رزمندگان مقاومت به لبنان بازگشته‌اند، تصریح کرد برخی از رزمندگان در این کشور مانده‌اند و تعدادی از آن‌ها با واقعیت‌های میدانی مرتبط ماندند، اگر واقعیت میدانی در سوریه مستلزم حضور کمتر یا بیشتر ما باشد، به‌مقتضای نیاز عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha