لبنانی می‌خواهیم که آزاد، مستقل و سرور خود باشد
کد خبر: 4020160
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان:

لبنانی می‌خواهیم که آزاد، مستقل و سرور خود باشد

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه مقاومت لبنان همواره خواهان کشوری آزاد و مستقل بوده که سرور خود باشد، خواهان پاسخگویی رئیس بانک مرکزی لبنان برای تصمیمات مالی خود و بحران کنونی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم عباء زینبیه که توسط تشکل‌های زنان حزب الله برگزار شد، مقاومت در لبنان را به عنوان یکی از پایه‌های سه گانۀ اقتدار لبنان در کنار ارتش و مردم معرفی کرد و تأکید کرد که مقاومت مقاومت بخشی جدایی ناپذیر از پیروزی‌و رهایی لبنان از اشغالگری و همچنین قدرت بازدارندگی و مقابله با طرح های تفرقه‌انگیز و اشغال لبنان و دیگر طرح های مستکبران است.

وی تصریح کرد: دیگر نمی‌توان در لبنان از مقاومت چون موضوعی عادی سخن گفت، بلکه بحث دربارۀ مقاومت در واقع پاسخ به این پرسش‌ها است: چه لبنانی را می‌خواهیم؟ لبنان قوی یا لبنان ضعیف؟ لبنان مستقل یا لبنان وابسته؟ لبنانی که می‌تواند آیندۀ فرزندان را رقم بزند یا لبنانی که ناچار باید حرف دیگران را قبول کند؟

وی تأکید کرد: ما لبنانی را می‌خواهیم که آینده‌ای نسل‌های خود را رقم می‌زند، سرور خود بوده و مستقل و نیرومند است. لبنانی که به خاطر مقاومت و به خاطر پیروزی‌هایش در جهان شهرت یافته است، این لبنان است که ما خواهان آنیم. هر کس چنین می‌خواهد پس به دنبال آن است و هرکس که نمی‌خواهد، به دنبال راه‌حل دیگری است؛ اما دیگران این‌گونه نمی‌خواهند، چرا که هرکس خواهان کشور است باید آن را آزاد، مستقل و سرور خود بخواهد.

شیخ قاسم تصریح کرد: ما با استفاده از تمام امکانات به دنبال این بودیم که مراحل برگزاری انتخابات در زمان مقرر را مشخص کنیم و در عمل کارگروهی را برای آمادگی انتخابات تشکیل دادیم و طی اقداماتی که در مجلس برای انجام اصلاحات در قانون داشتیم، در این راستا چنان بر این اساس گام برداشتیم که گویی انتخابات در حال برگزاری است و ما از آن هیجان‌زده‌ایم. اکنون کسانی هستند که می‌گویند حزب‌الله خواهان انتخابات نیست؟ این سخن از کجا می‌آید حال‌آنکه تمام اظهارات و آمادگی‌های ما در راستای برگزاری انتخابات پارلمانی است

معاون حزب‌الله لبنان گفت: شاید این سخنان از آن‌روست که محاسبات آن‌ها نشان می‌دهد که انتخابات آینده ممکن است نتیجۀ مورد نظر آن‌ها را به همراه نداشته باشد و از این‌رو نگران آن هستند و سعی می‌کنند اتهامات واهی را به ما بزنند. ما خواهان انتخابات هستیم زیرا می‌خواهیم مردم بار دیگر مواضع خود را بیان و اعلام کنند که پس‌ از این بحران‌های موجود، متمایل‌اند چه افرادی از آن‌ها نمایندگی کند؟

شیخ قاسم با اشاره به اینکه ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، در هر دوره مجموعه‌ای از تصمیمات را ارائه می‌کند که بر سپرده‌گذاران و سرمایه آن‌ها تأثیر می‌گذارد، این تصمیمات را برای صاحبان سپرده‌ها زیان‌بار خواند و در پایان تأکید کرد که رئیس بانک مرکزی مسئولیت آنچه را که اتفاق می‌افتد بر عهده دارد و باید پاسخگو باشد تا این بحران که روزبه‌روز بدتر می‌شود، پایان یابد.

انتهای پیام
captcha