مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پیشتاز برپایی کلاس‌های حضوری در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4011049
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پیشتاز برپایی کلاس‌های حضوری در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز پیشتاز برگزاری کلاس‌های حضوری در استان است، گفت: موضوعی که حتی قبل از آموزش برای ما مهم است، سلامتی دانشجویان و اساتید است که در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشیم.

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، امروز، ۱۵ آبان‌ماه، با حضور در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز ضمن بازدید از نخستین کلاس حضوری مراکز تحت نظارت استان در دوران کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه 5 هزار و 200 دانشجو در ۱۸ مرکز آموزش علمی کاربردی سطح استان از آموزش‌های حضوری برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: علی‌رغم کاهش دانشجویان سایر زیرنظام‌های آموزشی، امسال آمار پذیرش دانشجویان این دانشگاه هیچگونه کاهشی نداشته و حتی در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵ درصد هم افزایش پذیرش جمعیت دانشجویی را داریم.

وی افزود: این افزایش نشان می‌دهد که توجه مردم به آموزش‌های مهارتی افزایش یافته و خانواده‌ها دیگر فرزند خود را صرف گرفتن مدرک به دانشگاه نمی‌فرستند تا از طریق دریافت آموزش‌های مهارتی نهایت استفاده را داشته باشند.

قالیچی، در ادامه در خصوص، نحوه برگزاری کلاس‌های این دانشگاه نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به تبع دستورالعمل ستاد مرکزی دانشگاه و مجوزهایی که از ستاد استانی کرونا و مدیریت آموزش عالی استان دریافت کرده است، قرار است تا آموزش‌های خود را با توجه به ماهیت مهارت محوری خود، حضوری برگزار کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که حضوری بودن آموزش این دانشگاه شامل کلاس‌های عملی و نظری می‌شود، اظهار کرد: از یک تا ۱۵ آبان بنا بر این بود که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کلاس‌های این دانشگاه با ظرفیت‌ حداکثر ۱۵ نفر برگزار شود ولی با توجه به این‌که در دانشگاه ما چیزی به نام خوابگاه و غذاخوری وجود نداشته و اغلب دانشجویان نیز بومی هستند، لذا اکثر کلاس‌های ما می‌توانند به‌صورت حضوری تشکیل شود.

وی ادامه داد: ترتیب برگزاری کلاس‌ها بر عهده مدیریت مراکز است تا از تجمع بالای دانشجویان در یک مکانی که فضای کافی ندارد خودداری کند. با اینگونه مدیریت، امیدواریم تا باقی ترم نیز سپری شود و پس از این‌که تقریباً جمعیت قابل قبولی از کشور هم دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت بالا در ترم آینده مشکلی ایجاد نکند.

قالیچی بیان کرد: شرط حضور در کلاس‌های حضوری این دانشگاه، بر اساس دستورالعمل صادر شده و با توجه به عدم اجباری بودن دریافت واکسن، ارائه کارت واکسن دریافت دو دُز و یا تست پی سی آر منفی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان و کارکنان ما اولین افراد مراکز علمی بودند که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند. واکسیناسیون اساتید این دانشگاه تکمیل شده و فقط اساتیدی مانده‌اند که به دلیلی بیماری و یا دلایل خاص دیگر منع دریافت واکسن دارند.

وی در ادامه با حضور در جمع دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به آغاز کلاس‌های حضوری این دانشگاه از دو هفته گذشته، گفت: امروز کلاس‌های حضوری این دانشگاه را پس از دو سال وقفه در امر آموزش حضوری، به‌صورت رسمی از سر می‌گیریم.

قالیچی افزود: ما در دوران همه گیری کرونا که دنیا با این بیماری منحوس درگیر بوده است، توانستیم آموزش‌های مجازی را راه بیندازیم و این دوره‌های مجازی نیز به روند مطلوبی پیش رفت.

وی اظهار کرد: با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان، طبق آمارها دانشجویان ما تاکنون باید دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند و در نتیجه شرایط برای تشکیل کلاس‌های حضوری آماده است.

وی با بیان این‌که آموزش، پایه و اساس هر کشوری است، افزود: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم، به خاطر کوتاهی در بحث آموزش است. به خصوص آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی که باید دانشجویان مهارت یاد بگیرند و کلاس‌ها حتماً عملی تشکیل شوند، عدم تحقق این امر موجب خسران بسیار زیادی خواهد بود.

قالیچی ادامه داد: از این‌که می‌بینیم در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به همت ریاست سازمان جهادانشگاهی استان و ریاست این مرکز و همت دانشجویان، کلاس‌های حضوری تشکیل شده بسیار خوشحال هستیم اما موضوعی که حتی قبل از آموزش برای ما مهم است، سلامتی دانشجویان و اساتید است چرا که اگر در راستای ترقی و پیشرفت، احتیاط نکنیم احتمال سقوط وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز، اظهار کرد: هیچ چیزی جای کلاس‌های حضوری و تحصیل حضوری اساتید و دانشجویان را نمی‌گیرد زیرا ما از استاد، فقط درس یاد نمی‌گیریم بلکه منش و رفتار را نیز یاد می‌گیریم لذا این امر پشت کامپیوتر چندان امکان پذیر نیست.

وی افزود: بسیار خوشحال هستیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان جزو اولین دانشگاه‌هایی است که کلاس‌های حضوری خود را از سر می‌گیرد.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت سلامتی دانشجویان و اساتید، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت شرایط و پروتکل‌ها، کلاس‌های حضوری بدون مشکل، هر چه پربارتر برگزار شوند. امسال در این مرکز بالغ بر ۶۵۰ دانشجو در ۲۲ کدرشته تحصیل می‌کنند که ۲۵۵ نفر از آن‌ها به تازگی وارد مرکز شده‌اند.

انتهای پیام
captcha