درخواست مدافعان سلامت فارس برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط های آموزشی
کد خبر: 4011326
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

درخواست مدافعان سلامت فارس برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط های آموزشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر ضرورت پایبندی جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی تاکید کرد و از خانواده‌ها خواست تا دانش‌آموزان و دانشجویان را به پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس ترغیب کنند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 آبان در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با اشاره به تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ضرورت دارد مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها، راهکارهای پیشگیری از انتقال بیماری کووید۱۹ را جدی بگیرند و در راستای ایمنی کامل دانش‌آموزان و دانشجویان، بر اجرای دقیق آن در محیط های آموزشی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است خانواده‌ها نیز بیش از پیش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس را به فرزندان خود گوشزد کنند تا از از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود.

لطفی با اشاره به افزایش ایمنی افراد واکسینه شده در برابر کرونا افزود: جمعیت بالای ۱۲ سال استان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند و یا افرادی که دُز دوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند، چراکه واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند ایمنی عمومی در برابر کروناویروس ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی توصیه کرد: به دلیل احتمال انتقال ویروس در مکان‌های سرپوشیده مانند خوابگاه‌ها، لازم است دانشجویان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بوده و از سلامت خود مراقبت جدی داشته باشند.

وی با بررسی آخرین آمارهای کرونا در استان، از مراجعه یک هزار و ۶۱۴ نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: به دلیل چرخش گسترده بیماری در سطح جامعه، نیاز است شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم کروناویروس، به پزشک خانواده خود و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و نیاز به بستری در مراکز درمانی پیشگیری کرده و همچنین مانع از ابتلای اطرافیان به بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آخرین وضعیت بیماری در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌های با وضعیت قرمز، پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا در برخی مناطق استان را در دستور کار مسئولان دانشگاه و مسوولان شهرستان‌ها قرار داد.

لطفی هرگونه سهل‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را زمینه‌ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری دانست و افزود: قطع زنجیره‌های انتقال بیماری در استان تنها با همدلی و مشارکت مردم با مجموعه سلامت و جدی گرفتن خطرات این بیماری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه‌های استان، وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون، علت‌های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان و روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.

وی همچنین چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، میزان مراجعه به این مراکز، ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌های استان و آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.

انتهای پیام
captcha