پرونده جاسوسی پلیس از مسجدی در کالیفرنیا دادگاهی می‌شود
کد خبر: 4011537
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

پرونده جاسوسی پلیس از مسجدی در کالیفرنیا دادگاهی می‌شود

دادگاه عالی آمریکا پرونده شکایت نسبت به جاسوسی پلیس این کشور از مسجدی در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را بررسی می‌کند.

 دادگاه عالی آمریکا

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس پرس، دادگاه عالی ایالات متحده پرونده جاسوسی پلیس فدرال از یک مسجد را بررسی می‌کند. 

 سه نفر از جمله امام مسجد اورنج کانتی در لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا از پلیس فدرال آمریکا به خاطر جاسوسی از بنیاد و مسجد مذکور شکایت کرده‌اند. قرار است امروز دوشنبه دادگاه عالی آمریکا در مورد این شکایت وارد بحث و بررسی شود.

این سه مسلمان می‌گویند از سال ۲۰۰۱ به بعد هدف جاسوسی اف‌بی‌آی قرار داشتند و این جاسوسی‌ها تنها به خاطر دین آنها بوده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین متهم است تا سال ۲۰۰۷ با اعزام نیروهای نفوذی خود به مساجد اورنج کانتی، برخی مسلمان را وادار به ترک دین خود و جاسوسی برای پلیس کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده برنامه جاسوسی دولت و پلیس به دین خاصی ربط نداشته و همه مکان‌ها را شامل می‌شده است. با این حال بعد از حملات ۱۱ سپتامبر مسلمانان هدف نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا قرار گرفتند.

هفت سال قبل کریگ مونتیل که با نام مستعار «فاروق العزیز» فعالیت می‌کرد، فاش کرد: «اف‌بی‌آی به من پول می‌داد تا در مساجد لس‌آنجلس و اورنج کانتی در کالیفرنیای جنوبی نفوذ کنم تا اطلاعات شخصی مسلمانان را در اختیار آنان بگذارم.


مونتیل که اهل کالیفرنیاست، اقرار کرد که از تابستان ۲۰۰۶ م به مدت حدود ۱۵ ماه از سوی اف‌بی‌آی استخدام شد تا از مسلمانان مساجد اورنج کانتی در کالیفرنیای جنوبی جاسوسی کند.
وی به عنوان یک سوری فرانسوی‌تبار به مساجد و مراکز اسلامی می‌رفت و ادعا می‌کرد که می‌خواهد با ریشه‌های اسلامی خود دوباره پیوند برقرار کند.
مونتیل گفت که با حضور در مساجد نمازگزاران را تحریک می‌کرده تا در مورد جهاد صحبت کنند، سپس صدای آنان را ضبط می‌کرد. وی همچنین شنودهایی را در دفتر ائمه مساجد و سازمان‌های اسلامی کارگذاری می‌کرد.
این فرد جاسوسی را پس از یک دوره آموزشی فشرده از سوی اف‌بی‌آی آغاز کرده که طی آن به او یاد دادند چگونه وانمود کند مسلمان است.
وی گفت: اف‌بی‌آی به من اصول اسلامی را آموزش داد تا وارد جامعه مسلمانان شوم و خود را به عنوان یک مسلمانان در میان آن‌ها جا بزنم. من خود را فرد مجردی معرفی کردم که به دنبال همسر است تا با افراد ارتباط برقرار کنم درحالی‌که متأهل بودم.

انتهای پیام
captcha