بررسی هنر اسلامی مساجد در سمینار بین‌المللی عربستان
کد خبر: 4011763
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

بررسی هنر اسلامی مساجد در سمینار بین‌المللی عربستان

سمینار بین‌المللی «هنر اسلامی در مساجد» با محوریت «خلاقیت در معماری» سوم آذرماه 1400 در شهر «الظهران» عربستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، مرکز فرهنگی بین‌المللی «إثراء» با همکاری مرکز  معماری مساجد عربستان موسوم به «جایزه عبداللطیف الفوزان» سوم آذر ماه آتی سمینار بین‌المللی هنر اسلامی در مسجد با محوریت «خلاقیت در معماری» را با مشارکت بیش از 25 نماینده از کشورهای منطقه و مهمانانی بین‌المللی در مقر این مرکز در شهر الظهران برگزار می‌کند.

این کنفرانس سه روزه با هدف بررسی روند توسعه و ارتقای مساجد؛ مقاصد و کارکردهای مختلف مساجد به خصوص در زمینه فرهنگی و نیز تأثیر عوامل دینی، اجتماعی، اقتصادی و هنری را بر معماری مساجد مورد بررسی قرار می‌دهد.

عبدالله الراشد، رئیس مرکز إثراء می‌گوید: این کنفرانس هویت فرهنگی، دینی و تاریخی مساجد و اهمیت مطالعه میراث تاریخی مساجد و ارائه آن به شیوه‌ای مدرن برای نسل‌های آتی را منعکس خواهد کرد به خصوص که مساجد نقش مهمی در هر جامعه‌ای دارد. در این کنفرانس تاریخدانان و متخصصان این حوزه از کشورهای مختلف جهان به تبادل آرا و اطلاعات با یکدیگر خواهند پرداخت.

این کنفرانس شامل چندین جلسه سمینار و گفت‌وگو است و در حاشیه آن نمایشگاهی با عنوان «هنر مسجد از سنت تا مدرنیته» برگزار و در آن آثاری مربوط به مسجد به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha