رقابت بین‌المللی نوآوری در طراحی مساجد در عربستان
کد خبر: 4011831
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

رقابت بین‌المللی نوآوری در طراحی مساجد در عربستان

عربستان سعودی مسابقه بین‌المللی نوآوری در طراحی مساجد را به منظور جمع‌آوری پیشنهادها درباره طرح ساخت دو مسجد در شهر دمام این کشور برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق الاوسط، عربستان سعودی برای برگزاری مسابقه‌ای در خصوص طراحی مساجد با نام «رتال» آماده می‌شود که در سطح بین‌المللی و در زمینه طراحی معماری دو مسجد بومی در شهر  دمام برگزار می‌شود.

شرکت عمران شهری رتال عربستان سعودی و مرکز معماری مساجد موسوم به جایزه عبداللطیف الفوزان که با توسعه مساجد در عربستان سعودی مرتبط است، مسئول برگزاری این مسابقه هستند.

این دو مسجد قرار است در شهر دمام مرکز استان شرقی عربستان سعودی ساخته شود، یکی از مهمترین شهرهای این کشور در حاشیه خلیج فارس که از غنی‌ترین مناطق نفت‌خیز جهان هم محسوب می‌شود.

مسابقه رتال با هدف ایجاد انگیزه در معماران برای غنی‌سازی محیط شهری با طرح‌های نوآورانه‌ای که معماری مساجد بومی را ارتقا می‌بخشد و با در نظر گرفتن استفاده از مصالح سازگار با محیط‌زیست به عنوان بخشی از طراحی و همچنین در نظر گرفتن  هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری از ساختمان در آینده، ترتیب داده شده است.

دکتر مشاری النعیم، دبیر کل مرکز معماری مساجد عربستان سعودی موسوم به جایزه عبداللطیف الفوزان و ناظر بر این مسابقه می‌گوید: هدف از این مسابقه تغییر مفاهیم رایج و به‌کارگیری فناوری‌های برتر برای حل مشکلات اساسی مساجد از نظر اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی است.

النعیم افزود: برگزاری این نوع رقابت باعث تولید ایده‌های جدید و یک حرکت فرهنگی می‌شود که به توسعه و تغییری که ما به آن چشم دوخته‌ایم، خاتمه می‌یابد.

شرکت رتال اعلام کرده است که از بیست و چهارم اکتبر(2 آبان) طرح‌های پیشنهادی برای شرکت در مسابقه را دریافت می‌کند و آخرین مهلت برای ارسال این طرح‌ها بیست و چهارم فوریه سال 2022 برابر با پنجم اسفند ماه 1400 است و برای برندگان هر یک از طرح‌های دو مسجد جایزه 20 میلیون دلاری تعیین کرده است.

علاقه‌مندان به ثبت نام در این مسابقه می‌توانند به لینک شرکت رتال مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha