روسیا الیوم:‌ سه مظنون حمله به منزل نخست‌وزیر عراق بازداشت شدند
کد خبر: 4011855
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

روسیا الیوم:‌ سه مظنون حمله به منزل نخست‌وزیر عراق بازداشت شدند

شبکه خبری RT روسیه در صفحه عربی خود گزارش داد: یک منبع عراقی اعلام کرد سه نفر به اتهام دست داشتن در حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، شبکه خبری RT روسیه  به نقل از یک منبع عراقی گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی این کشور سه نفر را به عنوان عاملان سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق معرفی کردند.

 این منبع مدعی شد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تاکنون سه نفر را به عنوان عاملانی که در اقدام برای ترور الکاظمی دست داشتند، معرفی کرده‌اند. این منبع به جزئیات یا جناحی که این افراد وابسته به آن هستند، اشاره‌ای نکرده است.

مقام‌های امنیتی و نظامی عراق اعلام کردند که سه پهپاد در عملیات هدف گرفتن اقامتگاه الکاظمی در شامگاه یکشنبه شرکت داشتند که دو فروند از آنها را منهدم کردند و پهپاد سوم اقامتگاه نخست وزیر را هدف گرفت.

سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی با واکنش‌ها در محکومیت این اقدام و گمانه‌های متعددی در داخل و خارج عراق روبه‌رو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تأثیرگذاری بر اعتراض‌های انتخاباتی عراق می‌دانند.

از سوی دیگر عبدالباری عطوان، تحلیل‌گر سرشناس جهان عرب با اشاره به انتقال شبانه بیش از ۲۵۰ جنگ‌افزار سنگین نظامی آمریکا از سوریه به عراق، این اقدام را با سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی مرتبط دانست.

عطوان در سرمقاله امروز خود، 18 آبان در روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن از «منطقه سبز» به عنوان مستحکم‌ترین منطقه امنیتی نه تنها در بغداد بلکه در تمام منطقه خاورمیانه نام برده و به حمله سه پهپاد ناشناس به منزل مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اشاره کرده و نوشت: این سه پهپاد با موشک منزل نخست‌وزیر عراق را هدف قرار دادند که در اثر آن سه تن از محافظان شخصی وی به طور سطحی زخمی شدند و با استناد به اطلاعات رسمی موجود خود کاظمی به‌طور معجزه آمیزی از این حادثه جان سالم به در برد.

انتهای پیام
captcha