امرودی رئیس تشکل مردمی مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و قدس شد
کد خبر: 4012310
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

امرودی رئیس تشکل مردمی مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و قدس شد

اعضای مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حامی فلسطین در جلسه فوق‌العاده خود با اکثریت آرا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی را به‌عنوان رئیس این مجمع و جایگزین حسین امیر عبداللهیان انتخاب کردند.

امرودی رئیس تشکل مردمی مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و قدس شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پیش‌ازاین حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ریاست این تشکل مردم‌نهاد ایرانی را که سازمان‌ها و فعالان زیادی عضو آن هستند، بر عهده داشت.

بر پایه این گزارش، مجمع سازمان‌های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف در سال 1385، باهدف کلی «تلاش در جهت تحقق آرمان‌های رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) و منویات ولی‌فقیه و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در راستای حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف» مرکب از سازمان‌های غیردولتی و افراد فعال در حوزه مباحث مربوط به حمایت از آزادی فلسطین و قدس شریف، مبارزه با صهیونیسم، رژیم اشغالگر قدس و مقاومت اسلامی تشکیل شد.

در نشست فوق‌العاده‌ای که اعضای این مجمع عصر روز گذشته در محل دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس برای تعیین جایگزین امیر عبداللهیان برگزار کردند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی بارأی اکثریت آرای اعضا به‌عنوان دبیر کل جدید مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حامی فلسطین انتخاب شد.

پیش از امیر عبداللهیان، مرحوم حسین شیخ‌الاسلام و پیش از ایشان نیز مرحوم حجت‌الاسلام محتشمی‌پور ریاست این تشکل مردم‌نهاد را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام امرودی پس از انتخاب از سوی هیئت مرکزی مجمع بابیان اینکه مردمی بودن این تشکل انگیزه اصلی برای پذیرفتن این مسئولیت است به سند تحول ارائه‌شده در دوره دبیر کلی مرحوم مهندس شیخ‌الاسلام اشاره کرد و آن را محور فعالیت‌های خود برشمرد.

وی تصریح کرد: انسجام بین تشکل‌های مردمی حامی فلسطین و فعالان این حوزه، ارتباط با تشکل‌های مردمی حامی فلسطین در سطح دنیا، افزایش فعالیت‌ها داخلی و خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای نشر معارف فلسطین و قدس شریف، صهیونیسم شناسی، تلاش برای پاسخ به شبهات این حوزه در سطح افکار عمومی، رصد به‌موقع تحولات مربوط به فلسطین، قدس و مقاومت اسلامی، عکس‌العمل به‌موقع نسبت به رویدادهای فلسطین و قبله اول مسلمانان و توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ازجمله تلاش‌ها در چارچوب برنامه‌های مجمع خواهد بود.

انتهای پیام
captcha